Promocja nie zawsze pomoże
Zdaniem dyrekcji sieci Avans, tylko przemyślana polityka cenowa i duża liczba placówek pozwala zachęcić klienta do kupna towaru
Jak podaje „Rzeczpospolita” mimo promocji, jakie stosują sklepy kusząc do nabycia oferowanych towarów, z zachęt tych korzysta ogółem tylko niespełna co trzeci klient. Nawet najlepsze firmy wyraźnie wstrzymują się z kosztownymi promocjami wyrobów i wprowadzaniem ich na rynek wówczas, kiedy popyt wyraźnie słabnie. Z katalogowej oferty jeszcze przed rokiem trafiało do Polski 70-80 procent propozycji, teraz niespełna połowa. Duża część sklepów położonych w najlepszych punktach miast, zakleja wystawy papierem, informuje o urlopach i zmianie właściciela.
Dyrektor sieci Avans Jacek Domeredzki, największej w Polsce sieci sklepów AGD RTV, ocenia, że na rynku artykułów gospodarstwa domowego widać wyraźnie spadek sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zapewnia natomiast, że sklepy Avans nie odczuły specjalnie pogorszenia sytuacji na rynku. Jacek Domeredzki uważa, że Avans zawdzięcza to m.in. efektowi skali – duża sieć może nie tylko negocjować lepsze ceny bezpośrednio u producenta, ale też mniejszym kosztem organizować akcje promocyjne i marketingowe.
Więcej: Rzeczpospolita, 7.08.2001, Ekonomia i RynekWyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

