Franczyza z Australii

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak na dzień dzisiejszy przedstawia się rynek franczyzy w Australii?
Biorąc pod uwagę liczbę jednostek franczyzowych na liczbę mieszkańców, Australia okaże się najbardziej ufranczyzowionym narodem na świecie, jeżeli mogę użyć takiego określenia. Liczba systemów franczyzowych w Australii wrosła w ostatnich latach o około 15 proc. i sektor ten wciąż się rozwija. Spośród systemów franczyzowych funkcjonujących w Australii aż 91 proc. to rodzime sieci.

Które z australijskich firm franczyzowych już dzisiaj są obecne w Polsce?
Jedną z najstarszych jest Mamuśka The Cheesecake Shop, sieć cukierni założona przez polskich imigrantów, braci Konopackich. Cukiernie od kilku lat są obecne na polskim rynku. Kolejne przykłady australijskich sieci franczyzowych obecnych w Polsce to Cartridge World (punkty regeneracji kartridży do drukarek), Chocolate Graphics (grafiki na produktach czekoladowych) oraz Gloria Jean’s Coffees (kawiarnie).

Jakie inne australijskie sieci, Pani zdaniem, mają szansę rozwoju w Polsce?
Spośród wielu ciekawych systemów franczyzowych zwróciłabym uwagę na Boost Juice Bars oferujący tzw. smoothies i zdrowe snacki oraz firmę Ecowash, której koncept opiera się na mobilnych myjniach samochodowych bez konieczności używania wody.

rozmawiał (dw)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €