Array ( [article] => Array ( [pid] => 44098 [country] => pl [article_id] => 4252 [article_date] => 2008-12-08 [articletype_id] => 29 [article_title] => Polki kochają błyskotki [article_intro] => O polskim rynku biżuteryjnym opowiada Hanna Rochacka, właścicielka sklepów Zielony Kot. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 3 [img_photo_description] => Hanna Rochacka, właścicielka sklepów biżuteryjnych Zielony Kot [secret] => scrtk8dcb8dbc306114c975e52fdec9c82a76 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => kosmetyki, biżuteria, upominki [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => polki-kochaja-blyskotki [article_title_striped] => Polki kochają błyskotki [dir] => article [article_text_photo] =>

Polski rynek biżuteryjny różni się zdecydowanie od innych rynków europejskich. Polki bardzo lubią biżuterię i to nie tylko tę tradycyjną, jubilerską, ale oryginalną, odważną biżuterię zarówno srebrną jak i tzw. sztuczną, wykonywaną z surowców naturalnych - kamieni szlachetnych, szkła, metalu czy tworzywa sztucznego. Charakterystyczny, kolorowy dodatek do ubioru podkreśla urodę, strój i nastrój właściciela. Aktualnie modne są duże, malownicze dodatki biżuteryjne, kolczyki, bransolety czy naszyjniki. Dysponujemy bardzo ciekawą i oryginalną ofertą polskich artystów metaloplastyków i drobnych wytwórców rzemieślników, zdecydowanie różną od biżuterii innych krajów europejskich i USA.

O ogromnej popularności biżuterii w Polsce świadczy wielkość oferty internetowej, w której można wybierać spośród wyrobów znanych projektantów metaloplastyków, jak i amatorów wykonujących biżuterię z ogólnodostępnych półfabrykatów. Rynek biżuteryjny jest w Polsce rozbudowany znacznie bardziej niż w innych krajach, ale jednocześnie szalenie wysmakowany i swoją fantazją (acz niekoniecznie techniką wykonania) bijący na głowę inne rynki europejskie. Pomimo wzrostu konkurencji zarówno w produkcji jaki i liczbie punktów sprzedaży detalicznej i internetowej nie obserwuję spadku sprzedaży. Wręcz przeciwnie, rynek konsumenta zdecydowanie się poszerza, a dodatkowo następuje systematyczny wzrost popytu na biżuterię męską.

rozmawiała (agaka)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 166 [author_pid] => 1078 [author_name] => Agnieszka Turska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] =>

Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Filologia Polska ze specjalizacją filologia dla mediów. W redakcji miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i portalu Franchising.pl od marca 2006 r. Zajmuje się social mediami i projektowaniem graficznym. Prywatnie miłośniczka kotów, żeglowania, mazurskich ognisk, dobrej książki i muzyki.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/agakapl [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/agakapl/ [author_photo] => Array ( [pid] => 205434 [itemserver_id] => 51038 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => d27/e75/agnieszka-turska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => agnieszka-turska ) ) [link] => /artykul/4252/polki-kochaja-blyskotki/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80927 [country_item] => pl [description] => Hanna Rochacka, właścicielka sklepów biżuteryjnych Zielony Kot [path] => d61/ce6/pyt-tyg-rochacka-zielonykot-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 388 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 11723 ) ) [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69430 [country_item] => pl [description] => Hanna Rochacka, właścicielka sklepów biżuteryjnych Zielony Kot [path] => d61/ce6/pyt-tyg-rochacka-zielonykot.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 100 [img_height] => 133 [itemserver_id] => 11722 ) ) ) [og_image] => d61/ce6/pyt-tyg-rochacka-zielonykot-1.jpg [article_date_formated] => 08.12.2008 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80927 [country_item] => pl [description] => Hanna Rochacka, właścicielka sklepów biżuteryjnych Zielony Kot [path] => d61/ce6/pyt-tyg-rochacka-zielonykot-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 388 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 11723 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80927 [country_item] => pl [description] => Hanna Rochacka, właścicielka sklepów biżuteryjnych Zielony Kot [path] => d61/ce6/pyt-tyg-rochacka-zielonykot-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 388 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 11723 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Adopt Parfums [id] => 2305 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2305/adopt-parfums/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209443 [country_item] => pl [description] => [path] => d97/4db/adopt-new-logo-quadri_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 206 [itemserver_id] => 51821 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209444 [country_item] => pl [description] => [path] => d43/6aa/43.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51822 ) [1] => Array ( [pid] => 209445 [country_item] => pl [description] => [path] => d58/07c/44.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51823 ) [2] => Array ( [pid] => 209446 [country_item] => pl [description] => [path] => 30e/6a5/30.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51824 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Aromas Artesanales [id] => 2315 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2315/aromas-artesanales/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211126 [country_item] => pl [description] => [path] => d25/2ad/projekt_bez_nazwy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 317 [img_height] => 107 [itemserver_id] => 52221 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211111 [country_item] => pl [description] => [path] => 89b/60b/1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52216 ) [1] => Array ( [pid] => 211109 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/e9e/4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52214 ) [2] => Array ( [pid] => 211110 [country_item] => pl [description] => [path] => 410/698/5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52215 ) [3] => Array ( [pid] => 211108 [country_item] => pl [description] => [path] => 79e/034/3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52213 ) [4] => Array ( [pid] => 211107 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c5/9b6/2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52212 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Folkstar [id] => 2197 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/2197/folkstar/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186671 [country_item] => pl [description] => [path] => 511/e89/logo_skr_t.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 386 [itemserver_id] => 46603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186637 [country_item] => pl [description] => [path] => 28a/a81/dsc_8638.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46595 ) [1] => Array ( [pid] => 186639 [country_item] => pl [description] => [path] => c04/5e0/297a5780.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46597 ) [2] => Array ( [pid] => 186638 [country_item] => pl [description] => [path] => 5da/815/_od_sklep1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 795 [img_height] => 795 [itemserver_id] => 46596 ) [3] => Array ( [pid] => 186635 [country_item] => pl [description] => [path] => e5d/b20/297a6392.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 46593 ) [4] => Array ( [pid] => 186636 [country_item] => pl [description] => [path] => b96/5a1/dsc_8572.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46594 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Yves Rocher [id] => 66 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/66/yves-rocher/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214721 [country_item] => cz [description] => [path] => 6fd/2c1/yvesrocher_lg_corpo_2020_hposi_yr_bt_fr.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 139 [itemserver_id] => 16438 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214717 [country_item] => cz [description] => [path] => 7d1/6b6/2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 967 [img_height] => 598 [itemserver_id] => 16434 ) [1] => Array ( [pid] => 214716 [country_item] => cz [description] => [path] => 33f/6ea/1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 880 [img_height] => 532 [itemserver_id] => 16433 ) [2] => Array ( [pid] => 214720 [country_item] => cz [description] => [path] => 897/162/p3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 585 [img_height] => 375 [itemserver_id] => 16437 ) [3] => Array ( [pid] => 214881 [country_item] => cz [description] => [path] => 91a/1ea/yr2407_iw_75_discount_1038x1038.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1038 [img_height] => 1038 [itemserver_id] => 16446 ) ) ) ) ) )

Polki kochają błyskotki

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Polski rynek biżuteryjny różni się zdecydowanie od innych rynków europejskich. Polki bardzo lubią biżuterię i to nie tylko tę tradycyjną, jubilerską, ale oryginalną, odważną biżuterię zarówno srebrną jak i tzw. sztuczną, wykonywaną z surowców naturalnych - kamieni szlachetnych, szkła, metalu czy tworzywa sztucznego. Charakterystyczny, kolorowy dodatek do ubioru podkreśla urodę, strój i nastrój właściciela. Aktualnie modne są duże, malownicze dodatki biżuteryjne, kolczyki, bransolety czy naszyjniki. Dysponujemy bardzo ciekawą i oryginalną ofertą polskich artystów metaloplastyków i drobnych wytwórców rzemieślników, zdecydowanie różną od biżuterii innych krajów europejskich i USA.

O ogromnej popularności biżuterii w Polsce świadczy wielkość oferty internetowej, w której można wybierać spośród wyrobów znanych projektantów metaloplastyków, jak i amatorów wykonujących biżuterię z ogólnodostępnych półfabrykatów. Rynek biżuteryjny jest w Polsce rozbudowany znacznie bardziej niż w innych krajach, ale jednocześnie szalenie wysmakowany i swoją fantazją (acz niekoniecznie techniką wykonania) bijący na głowę inne rynki europejskie. Pomimo wzrostu konkurencji zarówno w produkcji jaki i liczbie punktów sprzedaży detalicznej i internetowej nie obserwuję spadku sprzedaży. Wręcz przeciwnie, rynek konsumenta zdecydowanie się poszerza, a dodatkowo następuje systematyczny wzrost popytu na biżuterię męską.

rozmawiała (agaka)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €