STP chce wejść we franczyzę

Firma Szybko Tanio Pysznie, czyli jak nazywają ją właściciele - pierwszy polski multifood - planuje rozwinąć sieć franczyzową.
- Po dotychczasowych doświadczeniach i sukcesie, jaki odniósł lokal przy ul. Kuźniczej, chcemy wyjść ze swoim pomysłem na restaurację Szybko Tanio Pysznie poza Wrocław - mówi Mariusz Błachowski, właściciel STP. - Moim marzeniem jest uruchomienie 100 takich lokali w całej Polsce w ciągu 10 lat – dodaje.
Sieć STP ma stanowić alternatywę dla sieci amerykańskich barów szybkiej obsługi, chociaż w pewnym stopniu jest na tych sieciach wzorowana.
- Odcinamy się bardzo wyraźnie od miana fast food, które często kojarzy się z jedzeniem robionym szybko i niestarannie – mówi Marzena Krupińska, rzecznik prasowy STP. - Zresztą ten termin kojarzony jest często z pojęciem junk food – jedzeniem ubogim dietetycznie i zawierającym puste kalorie. Multifood to dużo lepsze określenie i mówi o szerokim wyborze dań w naszym menu.
STP stawia przede wszystkim na polskie i zdrowe produkty przygotowywane przez polskich kucharzy. Po amerykańsku jest tylko serwowane – czyli szybko.
- Przychodzi do nas dużo studentów, ale także kadra menedżerska i biznesmeni. W godzinach obiadowych odwiedzają nas pracownicy pobliskich firm. Częstymi klientami są również ludzie starsi, emeryci i renciści – mówi Marzena Krupińska.
System amerykański kuchnia polska
STP to pierwsza restauracja w Polsce, która połączyła amerykański system sprzedaży na wagę z polską kuchnią. Niezależnie od tego co klient zamówi: pierogi, naleśniki, kotlet schabowy, sałatkę warzywną czy deser - za 1 kilogram jedzenia zapłaci tę samą cenę. W restauracjach STP obowiązuje samoobsługa. Każdy sam komponuje sobie posiłek, a wszystkie potrawy przygotowywane są na miejscu.
- STP stosuje strategię codziennej wyprzedaży wieczornej, co skutkuje długą kolejką oraz świeżymi posiłkami każdego ranka – podkreśla Kurpińska.
Potrawy cieszące się największą popularnością wśród klientów to, jak twierdzą przedstawiciele firmy: pierogi, naleśniki, kotlety schabowe i z kurczaka oraz gołąbki.
- Moim marzeniem od zawsze było zbudowanie sieci. Poszukiwałem tylko odpowiedniego pomysłu. W branży gastronomicznej mam już ponad dwunastoletnie doświadczenie, dlatego znalezienie odpowiedzi na pytanie jaka sieć, było proste - opowiada Mariusz Błachowski, właściciel konceptu. - Chciałem jednak, aby było to coś nowego na polskim rynku. Rozwiązanie znalazłem w Stanach Zjednoczonych. Tam wszystko jest proste. Amerykanie jedzą na mieście i zamarzyło mi się, aby stworzyć taką restaurację, która byłaby jak szwedzki stół, ale na każdą kieszeń. Gdyby nie to, że sam uwielbiam jeść, gotować i rozkoszować się smakami, nie byłoby STP. To realizacja moich marzeń.
W 2006 roku otwarty został pierwszy lokal we Wrocławiu przy ulicy Kuźniczej. Od października 2008 r. również na terenie Wrocławia działają dwie kolejne restauracje. Drugiego października powstał lokal w Magnolia Park, 10 dni później w Centrum Handlowym Marino.
- Nasz plan to dwa otwarcia w ciągu roku, które zostaną pokryte ze środków własnych - podkreśla Błachowski. - Ponieważ sieć STP powstała z prawdziwej pasji do gotowania, do polskiej kuchni i do ludzi, którzy dzielą z nami nasz entuzjazm, jesteśmy spokojni o przyszłość – dodaje.
Firma zamierza wejść także na giełdę w roku 2011.
- Spodziewamy się zdobycia zaufania inwestorów, co przełoży się na kwotę ok. 20 mln zł - mówi Mariusz Błachowski. - Środki te w całości zostaną zainwestowane w budowę nowych lokali w całej Polsce. Przy tak potężnym zastrzyku finansowym, jakiego się spodziewamy, w ciągu następnych 5 lat będziemy w stanie otworzyć 30 nowych restauracji.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy system identyfikacji wizualnej i koncept strategiczny marki zostały już stworzone. Obecnie STP jest na etapie przygotowywania podręcznika operacyjnego. Wiosną 2009 r. do współpracy zaprosi pierwszych franczyzobiorców.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej