YES zostaje w kraju

YES Biżuteria chce zbudować w Polsce sieć 120 salonów jubilerskich.
Obecnie sieć sklepów jubilerskich YES liczy 61 salonów franczyzowych oraz jeden własny.
– Do końca 2008 roku zostanie otwarte jeszcze co najmniej 8–10 sklepów, docelowo – w ciągu najbliższych trzech, czterech lat – sieć będzie liczyć około 120 salonów. Na tyle oceniamy pojemność polskiego rynku dla marki YES – mówi Paweł Korobacz, dyrektor sieci detalicznej YES. – Chcemy być obecni w najlepszych lokalizacjach wszystkich liczących się centrów handlowych, zarówno nowo budowanych, jak i już istniejących – dodaje.
Choć firma w chwili obecnej koncentruje się na rozwoju na rynku polskim, nie wyklucza jednak otwarcia sklepów poza granicami kraju, przede wszystkim w państwach ościennych.
– Duże zainteresowanie naszą franczyzą przejawiają Polacy z zagranicy – mówi Paweł Korobacz.
Potencjalny franczyzobiorca sieci YES musi posiadać kapitał, który przeznaczy na dostosowanie lokalu o powierzchni 55–75 m2 do standardów opracowanych przez centralę. Kwota inwestycji netto waha się od 130 tys. zł (inwestycja tylko w nakłady trwałe w lokalu) do 800 tys. zł (przy inwestycji w nakłady trwałe, wyposażenie oraz towar). Franczyzodawca dopuszcza możliwość otwarcia sklepu w lokalizacji zaproponowanej przez franczyzobiorcę, jednak w większości przypadków sklepy franczyzowe otwierane są w lokalizacjach wybranych i pozyskanych przez YES. Sklepy sieci sytuowane są najczęściej w lokalizacjach narożnikowych, o długiej, dobrze eksponowanej linii witryny. Mają powierzchnię od 45 do 85 m2 – zależną głównie od wielkości danego centrum handlowego oraz kosztów najmu.
Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto i jest to jedyna płatność, którą partner odprowadza do sieci – marketing organizuje i finansuje YES. W zamian za przystąpienie do sieci, franczyzodawca oferuje m.in. know-how, specjalistyczne szkolenia, opiekę merchandiserów i wsparcie reklamowe. Szacowany okres zwrotu z inwestycji nie przekracza trzech lat.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej