Salon zakończony, czas otworzyć własny biznes
Już po raz szósty odbył się ogólnopolski Salon Franchisingu. Polacy nie boją się kryzysu i chcą zakładać własne firmy.
W warszawskim Pałacu Kultury i Nauki zakończył się szósty ogólnopolski Salon Franchisingu. Tegoroczna edycja Salonu trwała trzy dni. Miejscem spotkania firm franczyzowych oraz osób poszukujących pomysłów na własną firmę był warszawski Pałac Kultury i Nauki. Impreza rozpoczęła się w czwartek, a otworzyli ją m.in. wiceminister finansów, Katarzyna Zajdel-Kurowska, Ludwik Sobolewski, prezes warszawskiej giełdy oraz Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Salonowi franczyzy towarzyszyły targi Twoje pieniądze i Coin Expo.
Podczas tegorocznego Salonu swoją ofertę dla osób zainteresowanych otworzeniem własnej firmy na zasadach franczyzy lub agencji przedstawiło kilkudziesięciu wystawców. Reprezentowali różne branże: spożywczą, odzieżową, gastronomiczną, szkoleniową, bankową, doradczą, jubilerską. Wśród wystawców znaleźli się m.in. sieć Groszek, McDonald's, BoConcept, Fornetti, Subway, 5-10-15, Pekao S.A, ING Bank Śląski. Franczyzodawcy prezentowali swoją ofertę dla partnerów. Czekali na osoby zainteresowane nawiązaniem współpracy.
- Odbyliśmy wiele rozmów z osobami zainteresowanymi naszą licencją. Mam nadzieję, że kilka z nich zaowocuje podpisaniem umów i otwarciem naszych nowych restauracji – mówi Monika Dąbrowska z McDonald's.
Wystawcy na różne sposoby starali się przyciągnąć uwagę zwiedzających. Na stoiskach zobaczyć więc można było biżuterię, odzież lub firany. Zainteresowani mogli także zasięgnąć porady specjalisty od zdrowego żywienia czy skosztować ciastek lub hot-dogów.
Salon był nie tylko miejscem bezpośrednich spotkań biznesowych. W trakcie imprezy odbyło się forum szkoleniowe. Paweł Jarocki z Narodowego Banku Polskiego mówił o poziomie wiedzy Polaków o ekonomii i przedsiębiorczości, Arkadiusz Słodkowski, przedstawiciel POF, przybliżył osobom chcącym otworzyć własny biznes na zasadach franczyzy, scenariusz jaki powinni zrealizować, by ich inwestycja zakończyła się powodzeniem. Z kolei Adam Warmiński z McDonald's opowiadał o warunkach funkcjonowania amerykańskiej sieci i zasadach przystąpienia w ramach systemu franczyzowego. Anna Pławińska z Ambasady Australii w Polsce przybliżyła australijski rynek franczyzowy. Mówiła także o firmach z Antypodów rozwijających się na zasadach franczyzy, głównie tych które chcą zainwestować w Polsce i szukają partnerów. Karina Korczyńska z Profit System radziła, jak przekształcić swój biznes w sieć franczyzową
Salon to jednak przede wszystkim osoby zwiedzające, którzy szukają inspiracji, pomysłów, a także już gotowych rozwiązań biznesowych.
- Przyszliśmy na targi, bo chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o franczyzie. Na razie uczymy się w szkole gastronomicznej, ale nie wykluczamy, że po maturze założymy firmę. Może jakiś bar na zasadach franczyzy? – mówi Piotr Fergin ze stołecznego Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego.
Inni przyszli na targi, bo już chcą inwestować i szukali odpowiedniej dla siebie marki.
- Mamy dorastające dzieci, a zauważyliśmy że w naszym Legionowie brakuje sklepów odzieżowych dla młodzieży. Zawsze chcieliśmy prowadzić własny biznes i pomyśleliśmy o otwarciu właśnie takiego sklepu. Na targach szukamy ofert franczyzowych z tej branży – opowiada Jacek Węgrzynowski.
Mimo dużej liczby rozmów biznesowych wśród kandydatów na przedsiębiorców zdarzało się nieustasfakcjonowanie: goście salonu chcieliby, aby na targach prezentowała się większa liczba wystawców, a pomysły na biznes były bardziej oryginalne. Jednak w tym roku widać było wyraźny wzrost zainteresowania franczyzą i tym samym - targami. Przez trzy dni Salon Franchisingu odwiedziło ponad 3000 osób. Pełna sala podczas forum edukacyjnego robiła wrażenie. Odwiedzający - jak nas przekonywali - starali się porozmawiać z jak największą liczbą wystawców, aby móc porównać oferty franczyzowe. Wystawcy informowali o podpisanych listach intencyjnych z przyszłymi biorcami licencji.
Targi zakończyły się w sobotę, a kolejne już za rok.
(bog)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Nowe zasady gry w nieruchomościach
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego n...
Berlin Döner Kebap kończy rok z przytupem
Tylko w grudniu Berlin Döner Kebap otworzył trzy lokale, w trzech nowych miastach i w trzech odmiennych formatach franczyzowych.
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz...


