Fotografia jak ołówek

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak rozpoczęła się historia Kodaka?
W 1888 roku sloganem Naciśnij przycisk – my zajmiemy się resztą George Eastman opatrzył pierwszy wprowadzony na rynek model aparatu dla klientów z całego świata. W ten sposób uczynił skomplikowaną i niewygodną czynność łatwą w użyciu i dostępną dla każdego. Marzeniem Eastmana było sprawić, aby fotografia była tak wygodna w użyciu, jak ołówek. Dzięki staraniom firmy Kodak, obecność obrazów w codziennym życiu nadal ewoluuje.

W procesie cyfryzacji zakłady fotograficzne mają przyszłość?
Zdecydowanie tak. Mało kto zdaje sobie sprawę z zagrożenia utraty wspomnień zarejestrowanych za pomocą aparatu cyfrowego i nieprzeniesionych na papier. Średnia żywotność nośników cyfrowych, na których przechowuje się zdjęcia, nie przekracza 10 lat. Zdjęcia wykonane w laboratoriach Kodak Express powinny przetrwać 100 lat, tak by zawsze można było do nich powrócić i przywrócić najwspanialsze wspomnienia.

Co obecnie dzieje się w firmie?
Od ponad roku następuje globalizacja sieci Kodak Express. Zmiana znaku korporacyjnego pociągnęła za sobą również zmianę wizerunku firmy. Dostosowanie ponad 26 tys. laboratoriów do nowych standardów jest dużym wyzwaniem. Od 2008 r. wprowadzamy na rynek nową, suchą i ekologiczną technologię do produkcji zdjęć APEX.

rozmawiał (mdk)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €