Artman na plusie i z nową marką
Pierwsze dwa kwartały bieżącego roku to dobre wyniki sprzedaży oraz wzrost dochodów spółek odzieżowych – Artmana, NG2 i Gino Rossi.
Pierwsze półrocze, to doby czas dla krakowskiego Artmana, właściciela marki House. Spółka osiągnęła zysk w wysokości 2,5 mln zł, o 400 proc. większy w porównaniu do I półrocza 2007 r.(0,5 mln zł). Przychody netto liczone narastająco sięgnęły 133,3 mln zł i zwiększyły się o 21 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Firma podtrzymuje prognozę wyników na ten rok i chce wypracować przychody w wysokości 360 mln zł oraz 16 mln zł zysku netto.
W drugim kwartale tego roku Artman wprowadzi na rynek nową markę – Mohito. To odzieżowa marka skierowana do kobiet w wieku 25- 35 lat. Debiut zaplanowany jest na sierpień, a do końca roku powstać ma 20 salonów. W ciągu najbliższych dwóch lat powstanie 80 sklepów w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Natomiast już we wrześniu, na mocy podpisanej w czerwcu umowy, 100 proc. akcji Artmana kupi firma LPP. Transakcja opiewa na kwotę 394,8 mln zł.
Równie dobre wyniki zanotowała inna obuwnicza firma – Gino Rossi. Przychody spółki po dwóch kwartałach to 61 mln zł, o 5 proc. wyższe od osiągniętych w 2007 r. Zysk spółki wyniósł 1,8 mln zł. Firma zamierza walczyć o lepsze wyniki. Dlatego w drugiej połowie roku chce przenieść produkcję obuwia marek G&R i Vanita do Indii, co ma obniżyć koszty produkcji i pozwoli zwiększyć marżę na sprzedaży. Powiększy się też sieć sklepów. Obecnie grupa GR ma łącznie 165 salonów w Polsce i za granicą (w Niemczech, Rosji, na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Czechach, na Węgrzech i w Gruzji). W tym roku powstać ma jeszcze 10 sklepów firmowych w Polsce marek Gino Rossi, Geox i Simple, a także 2 salony Gino Rossi za granicą.
Dobre wyniki odnotowała też spółka NG2, która posiada 500 salonów obuwniczych CCC, Boti i Quasi. Przez pierwsze siedem miesięcy tego roku zanotowała obroty w wysokości 375,4 mln zł. To o 37 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Tylko w samym lipcu firma z Polkowic miała 46 mln zł przychodu.
(bog)
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

