Przybywa stacji Lotos
Co najmniej o pięć stacji ajencyjnych powiększy się w drugiej połowie tego roku sieć Lotos.
Obiekty zlokalizowane będą zarówno w dużych miastach – Bydgoszcz, Szczecin, Kraków, jak i przy głównych nadgranicznych szlakach drogowych – Kołbaskowo (autostrada A6), Strzeszowice (trasa europejska E36).
- Realizowane właśnie inwestycje, to nie wszystko - mówi Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Bierzemy udział w przetargach na tzw. Miejsca Obsługi Podróżnych, które powstaną przy polskich autostradach. Razem z naszą ofertą złożyliśmy plany dotyczące ich zagospodarowania. Liczymy na pozyskanie najbardziej konkurencyjnych lokalizacji.
Zgodnie z opublikowaną w czerwcu br. zaktualizowaną strategią, do 2012 r. Lotos zakłada (po wejściu w segment stacji autostradowych i automatycznych) uzyskanie 20 proc. udziału w sprzedaży paliw na autostradach, po zakończeniu głównej części programu związanego z ich budową. Natomiast całościowo, w krajowym segmencie sprzedaży detalicznej paliw, koncern planuje uzyskać 10 proc. udział w 2012 r. (ok. 6 proc. w 2007 r.). Łącznie na rozwój działalności handlowej spółka przeznaczy do 2012 r. 1,1 mld zł.
Coraz większa rodzina
Do sieci należy obecnie ok. 350 obiektów, które zlokalizowane są w miastach i przy trasach przelotowych. Do czerwca 2008 r. sieć stacji partnerskich Lotos powiększyła się o 9 obiektów, kolejnych 6 placówek dołączy do końca roku. Osoby przystępujące do sieci zyskują poza prawem do działania pod marką Lotos, m.in. gwarancję dostaw paliw, uzyskanie pakietu startowego - czyli zestawu inwestycji modernizujących stację wykonywanych na koszt Grupy Lotos. Franczyzobiorcą zostać może każda stacja spełniająca kryteria przyjęcia do sieci dotyczące m.in. wysokości sprzedaży i położenia obiektu.
Oferta skierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów, jak również niezrzeszonych. Istnieje także możliwość współpracy dla właścicieli gruntów, którzy chcieliby wraz z Grupą Lotos wybudować i w przyszłości prowadzić stację paliw. Jednak w tej sytuacji duży nacisk kładzie się na atrakcyjną lokalizację terenu. Warto podkreślić, że partnerem może zostać zarówno osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, jak i spółka prawa handlowego.
Przyszły partner obowiązkowo przechodzi szkolenia wstępne obejmujące przede wszystkim zasady współpracy w sieci Lotos, znajomość obowiązujących standardów, zasady bezpiecznego prowadzenia stacji oraz szeroko pojętej obsługi klientów.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

