MBE się rozpędza

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Docelowo MBE planuje otwarcie 100-120 placówek w całym kraju. Pożądane lokalizacje to przede wszystkim lotniska, hotele, uniwersytety, a także osiedla mieszkaniowe. Według przedstawicieli sieci najważniejszym czynnikiem sukcesu placówki jest zaangażowanie franczyzobiorcy. Lokalizacja punktu to sprawa drugorzędna, jednak również ważna.

Aktualnie w kraju funkcjonuje sześć placówek MBE. Cztery działają w Warszawie oraz po jednej w Katowicach i w Krakowie. Zainteresowanie tego typu usługami na rynku zdecydowało o zintensyfikowaniu rozwoju sieci w Polsce. W 2007 roku firma odnotowała 80 proc. wzrost obrotów w stosunku do roku poprzedniego. Prognozowany wzrost w 2008 roku w stosunku do r. 2007 wynosi 130 proc. oraz 40 proc. w kolejnych latach.

Koncept Mail Boxes Etc. powstał w 1980 roku w Stanach Zjednoczonych. Obecnie światowa sieć liczy ok. 6 tys. punktów zlokalizowanych w 58 krajach, z czego około 1 tys. placówek działa w Europie. Potencjalni franczyzobiorcy MBE to osoby, które szukają pomysłu na biznes, mają oszczędności i chcą zainwestować, a także właściciele mniejszych firm, którzy chcą uzupełnić biznes. Partner sieci pozyskuje klientów zarówno biznesowych jak i indywidualnych, a pracownicy realizują zlecenia. Ważną częścią sprzedaży MBE jest B2B (biznes do biznesu) czyli wykonywanie masowych zleceń np. na przesyłki kurierskie konkretnych firm. Aby otworzyć lokal MBE należy dysponować kapitałem w wys. 180-200 tys. zł oraz lokalem o powierzchni 40-140 m2. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to ok. 24 miesiące.

(agaka)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €