Z biznesem do ślubu
Firma Vivien Vigo, producent sukien ślubnych, rozwija sieć salonów mody ślubnej w Polsce.
Olsztyńska firma projektuje, szyje, a następnie sprzedaje suknie ślubne pod własną marką w salonach firmowych oraz franczyzowych. Obecnie sieć liczy 12 punktów, w tym siedem działających na licencji (m.in. w Łodzi, Grudziądzu, Olsztynie, Tychach i Szczecinie). W ciągu najbliższych dwóch lat Vivien Vigo chce podwoić tę liczbę.
- Staramy się wchodzić do takich miast, gdzie można stosunkowo szybko uzyskać przewagę konkurencyjną nad pozostałymi salonami, niezależnie od tego, ile ich w danym mieście działa – mówi Magdalena Gawecka, jeden z głównych menedżerów firmy. - Duże miasto to spora konkurencja, ale też i większy potencjał rynku. Z kolei w mniejszych miastach jest mniej konkurentów, ale i najczęściej chudszy portfel przeciętnego mieszkańca. Dlatego decyzję o otwarciu salonu franczyzowego poprzedzamy zawsze wnikliwą analizą rynku lokalnego i oceną potencjału lokalizacji przyszłego salonu w stosunku do działającej już konkurencji – przekonuje.
Aby przystąpić do sieci i otworzyć franczyzowy salon Vivien Vigo, należy posiadać około 50 tys. zł. Większość tej kwoty przeznaczona jest na zakup sukien ślubnych. Firma sprzedaje swoim franczyzobiorcom kolekcje w cenach hurtowych pod warunkiem, że jest jedynym dostawcą sukien do salonu.
- Część sukien firma daje partnerowi w komis. Interes zwraca się szybko. Z doświadczenia wiemy, że na własnym ślubie się nie oszczędza – przekonuje Tomasz Kobrzyński, główny menedżer firmy.
Dodatkowo przyszły właściciel salonu Vivien Vigo powinien dysponować własnym lub wynajętym lokalem. W zamian za przystąpienie do sieci franczyzodawca zaaranżuje mu salon oraz zajmie się jego umeblowaniem i montażem reklam. Firma nie narzuca marż i nie pobiera opłat wstępnych ani bieżących.
(aw)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

