MOL-Slovnaft chcą własnej sieci stacji
Do 2005 r. na południu Polski może powstać 80 obiektów
Strategicznym celem dla węgierskiego koncernu MOL, jest wejście na polski rynek paliw. Oddalająca się perspektywa udziałów w Rafinerii Gdańskiej oraz silna konkurencja w wyścigu po akcje PKN Orlen skłaniają Węgrów do poszukania alternatywnych rozwiązań.
-Obok dwóch pierwszych wariantów, czyli wejścia jako inwestor strategiczny do polskich rafinerii, bardzo poważnie analizowana jest równie możliwość stworzenia w Polsce od podstaw sieci stacji paliw – twierdzi Denis Mohorovic, rzecznik MOL na Europę Środkową.
Partnerem w tym przedsięwzięciu ma być słowacki koncern naftowy Slovnaft, w którym Węgrzy mają 36,2-proc. pakiet akcji. Sam Slovnaft posiada obecnie w Polsce jedynie trzy stacje. Natomiast w 2000 r. firma sprowadziła do Polski ponad 200 tys. ton paliw.
-Opracowana została już wewnętrzna analiza, przewidująca stworzenie do 2005 roku sieci około 80 stacji paliw na południu Polski. Ostateczna decyzja w sprawie rozpoczęcia budowy zapadnie już w najbliższych tygodniach – mówi Peter Gelacik, prezes Slovnaft.
Według niego, będzie to co prawda wspólne przedsięwzięcie MOL i Slovnaftu, ale stacje benzynowe działać będą pod logo słowackiego operatora.
-Nie wszystkie stacje będą budowane od podstaw. W planach znajduje się też zakup już działających obiektów, jak również pozyskiwanie partnerów na zasadzie franchisingu – dodaje prezes Gelacik.
Naturalnym obszarem zainteresowań Grupy MOL-Slovnaft będzie jak dotychczas południowa Polska.
-Nowe stacje będą powstawać w pasie od Wrocławia po Rzeszów – mówi Peter Gelacik.
Według niego, najtrudniej będzie pozyskać stacje lub lokalizacje pod nowe obiekty na terenie województwa śląskiego.
-Bardziej obiecująca jest natomiast sytuacja na wschód od Krakowa. Według naszych szacunków, w województwie małopolskim 55-57 proc. stacji znajduje się w rękach niezależnych polskich operatorów. W województwie podkarpackim wskaźnik ten wynosi około 70 proc. Jest więc szansa na nawiązanie interesującej współpracy przy tworzeniu sieci stacji – twierdzi Peter Gelacik.
Prezes nie chce natomiast skomentować, w jakim stopniu zaangażowanie koncernu MOL w proces prywatyzacji Rafinerii Gdańskiej i PKN Orlen wpłynie na decyzje w sprawie tworzenia sieci detalicznej.
Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu, 19 czerwca 2001
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...