Dobry rok dla branży wyposażenia wnętrz

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Efektem był martwy początek nowego roku. Po zniesieniu ulgi remontowej z końcem 2005 sytuacja ustabilizowała się. Obecnie końcówka roku, choć również charakteryzuje się wzrostem sprzedaży, jest znacznie spokojniejsza, a przyczyną wzrostów jest tendencja do odnawiania i remontów mieszkań i domów przed świętami.

Efekt jest taki, że końcówka roku jest ciągle dobra, ale nie szalona - wyjaśnia Piotr Matluch, prezes zarządu sieci DDD. - Dzięki temu możemy liczyć na dość stabilny ruch w styczniu, o czym dwa lata temu nie było mowy - wówczas po grudniowym szaleństwie przychodził martwy sezon.

Sprzedaż podłóg i paneli podłogowych w Polsce systematycznie rośnie. Według danych DDD w 2006 roku w Polsce sprzedano 22,6 mln m2 paneli oraz ok 7 mln m2 podłóg drewnianych. Wstępne szacunki za 2007 rok wskazują, że ilość sprzedanych paneli przekroczy 24,5 mln m2 oraz 8 mln m2 podłóg. Według analiz Dobre Dla Domu w 2008 roku na polskim rynku sprzeda się 26,8 mln m2 paneli orz 9,5 mln m2 podłóg drewnianych.

Według DDD struktura sprzedaży podłóg drewnianych i paneli się zmienia - w panelach podłogowych powoli zaczyna odchodzić się od najniższej półki na korzyść wyższych klas i ciekawszego wzornictwa. Ludzie szukają odróżnienia, nowości i zaczynają traktować panel nie tylko jako pokrycie podłogowe, ale i sposób na aranżację wnętrza. W drewnie coraz większe zaufanie zdobywają gotowe podłogi drewniane - deski trójwarstwowe, będące szybkim i czystym sposobem na posiadanie drewna na podłodze, to również jest efekt braku dostępności wyspecjalizowanych fachowców na rynku.

Swój udział w rynku tracą np. mozaiki parkietowe na korzyść parkietów. Swój renesans przeżywają wykończenia olejowe, a coraz silniejszą pozycję zajmują gatunki egzotyczne.

Dobre Dla Domu jest franczyzową siecią specjalistycznych sklepów z podłogami, panelami i drzwiami. Pierwszy sklep DDD powstał w marcu 2006, obecnie sieć liczy 19 salonów, w tym 18 franczyzowych. Inwestycja w sklep DDD to wydatek rzędu 100 tys. zł. Dwukrotnie większą kwotę inwestują w sklep franczyzobiorcy centrala oraz dostawcy sieci.

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €