Licencja na kulturę

Empik wszedł na rynek franczyzy. Salony prowadzone przez partnerów sieci będą powstawać w małych miastach.
Empik od kilku miesięcy zapowiadał wejście we franczyzę. Pierwszy partnerski salon uruchomiono we wrześniu w Legionowie, kolejny zostanie otwarty 5 listopada w Łowiczu. Firma zdecydowała, że salony na licencji będą powstawać poza dużymi miastami.
- Otrzymujemy wiele zapytań z małych miast, których mieszkańcy chcieliby mieć dostęp do nowości książkowych, płytowych, filmowych, multimedialnych oraz prasy. Chcemy zapełnić lukę w kulturalnej ofercie w tych ośrodkach i dostrzegamy potencjał nabywczy, który drzemie w mniejszych miastach – podkreśla Eyal Lahav, prezes Empiku.
Dalszy rozwój tego konceptu zależy od jakości lokalizacji przedstawianych przez potencjalnych partnerów oraz efektywności modelu biznesowego w otwartych już Empikach działających na licencji. Przedstawiciele sieci założyli jednak, że do końca 2008 roku powstanie 20-25 salonów partnerskich.
Empik poszukuje partnerów wśród własnych pracowników oraz osób z doświadczeniem w sprzedaży książek (właściciele księgarni). Partner sieci wpłaca do centrali 5 tys. zł kaucji, którą firma zwraca, jeśli współpraca nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Ponadto, Empik odpowiada za wyposażenie lokalu, oferuje wsparcie marketingowe, logistyczne i informatyczne, jak również zarządza ofertą i uzupełnia ją. Wynagrodzeniem partnerów jest miesięczna prowizja od sprzedaży oraz udział w zyskach ze sprzedaży – na koniec roku.
- Stawiamy na długoterminową współpracę – zapewnia Eyal Lahav.
W dużych miastach, gdzie sprzedaż produktów oferowanych przez Empik jest wysoka, firma nadal planuje uruchamiać sklepy własne. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pod koniec 2007 roku w sieci Empik będą działać 102 placówki, pod koniec 2008 roku – 130. Od marca 2008 roku, w okolicach Sochaczewa, rozpocznie także działalność magazyn centralny o powierzchni 11 tys. m2.
- Spodziewamy się skrócenia czasu obsługi dostaw o 60 proc. w porównaniu do stanu obecnego i uproszczenia obsługi zwrotów – informuje Beata Gesche, dyrektor handlowy Empiku.
Empik jest częścią Grupy Empik Media & Fashion, która zarządza portfelem 40 marek (w tym 12 franczyzowych, gdzie spółki grupy są wyłącznymi biorcami licencji na Polskę) i posiada sieć ponad 425 sklepów i punktów usługowych.
(aw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej