Konsumenci są optymistami
Według GUS Polacy są optymistami. Nie boją się już tak bardzo utraty pracy, wierzą też że będą mogli więcej oszczędzać.
W ubiegłym roku wyraźnie poprawiły się wskaźniki ufności konsumenckiej, wynika z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego. Bieżący wskaźnik ufności wynosił w grudniu minus 13,4 punktu proc. i był o 4 pkt. proc. wyższy niż w tym samym okresie 2005 r. Również wskaźnik średniej rocznej wzrósł z porównaniem z 2005 r. o 7,2 pkt. proc.
Badania wykazały poprawę wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej. Był on w grudniu na poziomie minus 14,9 pkt. proc. Średnia roczna względem 2005 r.wzrosła w tym przypadku o 8,7 pkt. proc.
Dobrze wyglądają też badania dotyczące sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Średnia ocen za ubiegły rok była wyższa aż o 8,8 pkt. proc. od średniej za rok 2005. Wzrosła też średnia dotycząca oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Była ona w 2006 r. o 5,9 pkt. proc. wyższa niż średnia za rok 2005.
Według GUS, Polacy coraz mniej boją się utraty pracy. Badania obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia wykazały tendencję malejącą. Spadek obaw w porównaniu lat 2006 i 2005 wyniósł 18,5 pkt. proc. Z opracowania wynika też, że nasze przewidywania w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy również są lepsze. Różnica w porównaniu z rokiem 2005 wyniosła 8,1 pkt. proc. na korzyść minionych 12 miesięcy.
(bog)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...