Konsumenci są optymistami

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ubiegłym roku wyraźnie poprawiły się wskaźniki ufności konsumenckiej, wynika z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego. Bieżący wskaźnik ufności wynosił w grudniu minus 13,4 punktu proc. i był o 4 pkt. proc. wyższy niż w tym samym okresie 2005 r. Również wskaźnik średniej rocznej wzrósł z porównaniem z 2005 r. o 7,2 pkt. proc.

Badania wykazały poprawę wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej. Był on w grudniu na poziomie minus 14,9 pkt. proc. Średnia roczna względem 2005 r.wzrosła w tym przypadku o 8,7 pkt. proc.

Dobrze wyglądają też badania dotyczące sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Średnia ocen za ubiegły rok była wyższa aż o 8,8 pkt. proc. od średniej za rok 2005. Wzrosła też średnia dotycząca oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Była ona w 2006 r. o 5,9 pkt. proc. wyższa niż średnia za rok 2005.

Według GUS, Polacy coraz mniej boją się utraty pracy. Badania obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia wykazały tendencję malejącą. Spadek obaw w porównaniu lat 2006 i 2005 wyniósł 18,5 pkt. proc. Z opracowania wynika też, że nasze przewidywania w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy również są lepsze. Różnica w porównaniu z rokiem 2005 wyniosła 8,1 pkt. proc. na korzyść minionych 12 miesięcy.
(bog)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €