Czat z DERRI
Na pytania czytelników odpowiadał Norbert Rachtan, dyrektor sprzedaży sieci DERRI.
bozena: Czy oprócz nowych zasad inwestycji DERRI oferuje również nowe ceny za licencję? Ile wynosi cena za licencję DERRI?
Norbert Rachtan DERRI: Nie ma stałej opłaty licencyjnej. Opłata licencyjna jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca sprzedaży oraz oferowanych zabezpieczeń - czyli gwarancji bankowych, kaucji bankowych itp.
ciekawy: Czy w Polsce dobrze sprzedają się skóry i futra? Czy rośnie ich sprzedaż w okresie sylwestrowym i karnawału? Co się najlepiej sprzedaje w tym okresie? Może lepiej od skór i futer tekstylia, które również ma DERRI?
Norbert Rachtan DERRI: Najlepszy miesiąc sprzedaży skór i futer do tej pory to październik. W okresie karnawału sprzedają się lekkie skóry i tekstylia.
ciekawy: Widziałem wasze reklamy w kinach i w tv? Czy nie lepiej wydać te pieniądze na rozwój sieci w dobrych lokalizacjach?
Norbert Rachtan DERRI: Strategia marketingowa DERRI została zaplanowana na dłuższy okres czasu niż rok. Tego typu kampania powinna procentować przez najbliższe 2 lata. Natomiast nadal inwestujemy i będziemy inwestować w rozwój sieci sprzedaży w kluczowych miejscach.
Gosia: Jakie marki wprowadza DERRI i dlaczego?
Norbert Rachtan DERRI: Na dzień dzisiejszy oprócz skór mamy w ofercie marki tekstylne, takie jak MITHAT, VIVID. Dodatkowo galanterię skórzaną reprezentuje TERGAN.
MITHAT - jest największym w Turcji producentem garniturów damskich i męskich współpracującym w biznesie z CMT (private label) z takimi markami jak: Banana Republic, Burberry, Max Mara i Zara. Jednocześnie MITHAT posiada w Turcji rozwiniętą sieć sklepów z własną marką.
VIVID - jest to najbardziej rozpoznawalny brand tekstylny w segmencie odzieży tzw. smart casual dla młodej kobiety.
TERGAN - jest producentem akcesoriów skórzanych z blisko 40 letnią tradycją. Specjalizuje się w klasycznej galanterii męskiej.
W roku 2007 planujemy wprowadzenie kilku nowych marek oraz obuwia. Szczegóły niech pozostaną tajemnicą.
Michał: Od kiedy DERRI prowadzi działalność i w jakich krajach działa?
Norbert Rachtan DERRI: Marka powstała w 1999 roku w Turcji. Rok później w 2000 roku została zarejestrowana w Polsce, gdzie został otwarty pierwszy salon sprzedaży - w Galerii Mokotów w Warszawie. W dniu dzisiejszym sieć rozwija się również na rynku wschodnim - głównie w Rosji.
nette: Czy otwarcie sklepu DERRI w 50-tys. mieście ma sens? Czym będzie się różnił asortyment w tym sklepie od salonu w Warszawie?
Norbert Rachtan DERRI: Myślę, że nie ma sensu otwieranie sklepu w mieście 50 tys. mieszkańców. Natomiast można spróbować systemu corner (shop-in-shop). Pomijam specyficzne miejsca jak np. Zakopane, którego populacja zwiększa się znacznie w okresie urlopowym (4 miesiące w roku).
Nette: Kto jest bezpośrednią konkurencją DERRI i jak sobie radzicie z takimi firmami jak Ochnik i inne?
Norbert Rachtan DERRI: Bezpośrednią konkurencją DERRI jest tak naprawdę każda sieć sprzedaży z odzieżą skórzaną. Niestety nie możemy konkurować z produkcją chińską. Dlatego decydujemy się na sprzedaż ekskluzywnej odzieży skórzanej oraz futer lub kombinacji stawiając na bardzo wysoką jakość i unikalność wzornictwa.
Nette: Czy i w jaki sposób DERRI lansuje swoją odzież skórzaną?
Norbert Rachtan DERRI: Mamy stałe umowy z magazynami branżowymi, typu Twój Styl, Viva, Claudia, Avanti - tzw. product placement. Dodatkowo inwestujemy w inne media typu telewizja, kina, podnosząc w ten sposób rozpoznawalność marki. Jednocześnie rynek mody lansowany przez wielkich i znanych kreatorów mody sam od dwóch sezonów i na najbliższe kilka mocno kreuje wizerunek odzieży skórzanej jako symbolu luksusu.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


