Czat z DERRI
Na pytania czytelników odpowiadał Norbert Rachtan, dyrektor sprzedaży sieci DERRI.
Redakcja: Zapraszamy na czat z Norbertem Rachtanem, dyrektorem sprzedaży sieci DERRI, we wtorek 28 listopada o godz. 11.00. Prosimy o zadawanie swoich pytań.
tom: W jaki dokładnie sposób wspieracie swoich franczyzobiorców, oraz jakie koszty miesięczne (roczne) ponosi franczyzobiorca z tytułu podpisania z Wami umowy?
Czy jesteście zainteresowani współpracą w Rzeszowie?
Norbert Rachtan DERRI: Jesteśmy zainteresowani współpracą w Rzeszowie. Otwierają się tam 3 centra handlowe - z czego jedno - Hotel Rzeszów jest najbardziej interesujące. Co do kosztów - miesięczne koszty stałe uzależnione są od wielkości lokalu i miejsca, w którym znajduje się lokal. W zależności od miejsca koszty stałe oscylują od 15 do 30 tys. zł za miesiąc.
Jak wspieramy? Oferujemy kompleksowe szkolenia technik sprzedaży, ekspozycji oraz wiedzy o produkcie i jednocześnie wydajemy rocznie około 400 tys. dolarów na reklamę.
franek: Jaka jest wasza strategia rozwoju w Polsce? Czy firma będzie otwierać również sklepy na ulicy czy tylko w centrach handlowych?
Norbert Rachtan DERRI: Strategia w związku z ekskluzywnym produktem to otwarcia salonów tylko i wyłącznie w centrach handlowych. Uzasadnienie - klimat w Polsce oraz zwyczaje zakupowe klientów zmuszają nas do rezygnacji z miejsc przy ulicach handlowych.
mamba: Ile sklepów docelowo DERRI chce otworzyć w Polsce?
Norbert Rachtan DERRI: Nie mamy ograniczeń. Możliwości produkcyjne holdingu są praktycznie nieograniczone, jednak docelowo chcielibyśmy mieć sklepy w każdym dużym mieście i we wszystkich istotnych centrach handlowych, np. standard Warszawy to 5 sklepów.
jola: W jaki sposób DERRI dobiera asortyment do rynku lokalnego? Czy franczyzobiorcy mogą samodzielnie dobierać asortyment do swoich sklepów, czy też nie mają żadnego wpływu na rodzaj sprzedawanego towaru?
Norbert Rachtan DERRI: Franczyzobiorcy mogą sami wybierać towar do własnych salonów, natomiast zawsze służymy pomocą i doradzamy, jednocześnie każdy dobrze sprzedający się item jesteśmy w stanie dostarczyć w ciągu maksymalnie 3 tygodni.
Ryś: Co się dzieje z niesprzedanym towarem? Czy wisi dotąd aż zostanie sprzedany w całości, czy franczyzobiorca ma możliwość dokonania zwrotu?
Norbert Rachtan DERRI: W zależności od wariantu podpisanej umowy możliwe są zwroty w trakcie trwania sezonu, jak i po jego zakończeniu. Na początku grudnia otwieramy pierwszy outlet w Polsce w Factory Ursus.
Agnieszka: W jaki sposób odbywa się zatowarowanie franczyzowych sklepów DERRI? Czy franczyzobiorcy płacą DERRI za towar zanim zostanie sprzedany, czy biorą go na tzw. kredyt kupiecki?
Norbert Rachtan DERRI: Oba warianty są dostępne, z przewagą zakupowanego towaru nad towarem komisowym.
Marek: Mam możliwość wynajęcia lokalu handlowego przy ulicy w centrum miasta ok. 100 tysięcy mieszkańców. Czy taka lokalizacja jest odpowiednia na sklep DERRI?
Norbert Rachtan DERRI: Nie jest to możliwe w przypadku jednolitej sieci DERRI, natomiast możemy zaproponować Panu możliwość zakupu hurtowego (corner). Nie mamy sprecyzowanych oczekiwań wśród jakich sklepów chcemy się znaleźć.
bozena: Podobno macie strategię czterech sklepów z czterema rodzajami asortymentu. Czy franczyzobiorcy mogą sobie wybrać rodzaj sklepu DERRI, czy decyduje o tym firma?
Norbert Rachtan DERRI: Decyduje o tym firma. 4 warianty uzależnione są od aktualnej sytuacji w miejscu planowanej sprzedaży. Od roku 2007 do oferty DERRI dochodzą tekstylia i obuwie, na których sprzedaży również bardzo nam zależy. Elementem stałym w każdym z wariantów jest odzież skórzana, stanowiąca różny procent całości.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

