Franczyza w czekoladzie
Firma Chocoffee, producent m.in. ręcznie wytwarzanych pralin i czekoladek buduje sieć kawiarenek połączonych ze sklepem. Od 2005 roku działa pilotażowy punkt Chocoffee w Świdnicy, a od kilku dni pierwsza franczyzowa kawiarenka we Wrocławiu.
W kawiarenkach Chocoffee klienci mogą m.in. kupić praliny, czekolady, a także napić się kawy, gorącej czekolady bądź koktajlu czekoladowego. Działająca od 28 października br. franczyzowa kawiarnia znajduje się w pobliżu wrocławskiej starówki. Wkrótce następny franczyzobiorca otworzy kolejny punkt Chocoffee – również we Wrocławiu.

fot. Jacek Sikora
Tradycje firmy Chocoffee sięgają 1927 roku, kiedy to Władysław Sikora zdał egzamin mistrzowski i zaczął pracować jako piekarz, później cukiernik. Jego syn Leon Sikora poszedł w ślady ojca. Od 1961 roku prowadził cukiernię i lodziarnię w Świdnicy. W 2003 roku cukiernia została przekazana kolejnemu pokoleniu – wnukowi Jackowi Sikorze.
- Po dwóch latach postanowiłem przekształcić firmę w Manufakturę Czekolady i zmienić nazwę na Chocoffee. Od wielu lat podpatruję, jak francuscy mistrzowie gastronomii przygotowują desery. Gdy odwiedziłem maleńką czekoladziarnię w Pontivy postanowiłem, że w Polsce otworzę podobną firmę – mówi Jacek Sikora.
Chocoffee planuje otwierać kolejne kawiarenki w miastach zamieszkałych przez minimum 200 tys. mieszkańców. Priorytetowe miasta to Kraków, Poznań, Szczecin, Warszawa, Łódź, Gdańsk, ale także miejscowości turystyczne – np. Zakopane. Potencjalny franczyzobiorca firmy musi dysponować lokalem o powierzchni 60-120 m2 oraz kapitałem w wysokości minimum 150 tys. zł.
(asmoli)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


