Sieć Monetia daje kasę

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Monetia powstała na bazie dawnych agencji kasowych mieszczących się w kasach wspólnot mieszkaniowych obsługiwanych przez Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

- Gdy kilkunasto agencyjny projekt się powiódł, pomyśleliśmy o wprowadzeniu na rynek nowej marki – mówi Artur Piotrowski, szef projektu agencyjnego w Banku BISE.

Na początku 2006 r. bank kupił gdyńską agencję Skarbonka i równocześnie zaczął otwierać nowe placówki. Wtedy też zdecydowano o wprowadzeniu jesienią 2006 roku, we wszystkich agencjach BISE, nowych szyldów z nowym logo. Obecnie sieć liczy 150 punktów, w których można opłacić rachunki m.in. za czynsz, abonament RTV, telefony, ZUS i gaz. Średni koszt opłacenia jednej faktury wynosi 1,6 zł. Do końca roku powstanie jeszcze 100 placówek – do końca 2007 r. - kolejne 500, a w planach na najbliższe trzy lata bank planuje uruchomić 1000 nowych agencji.

- Będziemy zadowoleni, jeśli uda nam się pozyskać co najmniej 10-15 proc. udziałów w rynku - poinformowała Joanna Wardzińska, zastępca prezesa banku BISE.

Sieć Monetia działa na zasadzie agencyjnej - bank BISE jest właścicielem rozwiązań prawnych i informatycznych, które mają zagwarantować przelew pieniędzy w dniu wpłaty. Potencjalny partner Monetii musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej i kapitał 8-12 tys. zł (tyle kosztuje uruchomienie agencji). Według przedstawicieli sieci koszty inwestycji zwracają się po około roku. Wynagrodzenie dla agenta ustalono na poziomie 70 proc. pobranej prowizji. (AW)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €