Statoil chce mieć 250 stacji

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Statoil posiada obecnie 220 placówek, 185 własnych (w tym 12 pod logo 1-2-3), 11 franczyzowych i 28 partnerskich, przejętych od firmy Preem. W 2004 roku otwarta została pierwsza franczyzowa stacja sieci. Planowane było otwarcie ponad 100 placówek w ciągu 5 lat. W ciągu 2 lat udało się uruchomić tylko 13, jak twierdzi Andrzej Magryś, z powodu pojawienia się wielu ofert franczyzowych i trudnej do zaakceptowania przez potencjalnego biorcę oferty współpracy.

Statoil posiada także stacje 1-2-3, działające w segmencie ekonomicznym. Wszystkie są placówkami własnymi. Oferty skierowane do różnych grup odbiorców są profilowane, klienci powinni wiedzieć, czego mogą się spodziewać wjeżdżając na stację Statoil, a czego gdy korzystają z usług 1-2-3.

Niewątpliwy wzrost konkurencji na rynku paliw firma Statoil przyjmuje z zadowoleniem. Jeśli chodzi o pozycję rynkową, na razie nie ma się czego obawiać. Jest to zbyt duża sieć, aby łatwo można ją było strącić z piedestału. Natomiast konkurencję w postaci innych sieciowych stacji oraz punktów będących własnością niezależnych właścicieli, próbujących łączyć się i zrzeszać w federacje, traktuje jako motor do działania i polepszania jakości swoich usług.

(agaka)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €