U rodziny na wsi bądź na działce
- rozmowa z Bogdanem Wieczorkiem z Lufthansa City Center.
Czy w Polsce opłaca się otworzyć biuro podróży?
Rynek biur podróży w Polsce jest w dalszym ciągu rozdrobniony. Obecnie na rynku istnieje ponad 2,5 tysiąca podmiotów zajmujących się sprzedażą oferty turystycznej. Działalność biura podróży jest ze swojej natury niskoprofitowa, dlatego ważne jest wypracowywanie dużych obrotów, bo tylko w ten sposób staje się ono rentowne. Myślę, że na polski rynek dość trudno byłoby wejść całkowicie nowemu biuru. To branża, w której coraz bardziej liczy się zaufanie a pracownicy biura podróży postrzegani są jako konsultanci – eksperci od podróżowania. Otwarcie nowego biura może być opłacalne jeśli zaproponuje ono nowatorskie rozwiązania lub znajdzie sobie na rynku niszę.
Polacy częściej spędzają urlop w kraju czy za granicą? Jakie miejsca
(kraje) preferują?
Polacy w dalszym ciągu wyjeżdżają chętniej na urlop do rodziny na wsi bądź na działkę. Znacznie mniej podróżujemy za granicę niż inni mieszkańcy regionu Europy Środkowo- Wschodniej. Jednak podróże zagraniczne z roku na rok stają się coraz popularniejsze wśród naszych rodaków, co widzimy choćby w rosnącym zainteresowaniu ofertą turystyczną sprzedawaną przez nasze biura w 14 miastach w Polsce. Jeśli chodzi o kierunki, to Polacy w lecie najchętniej wyjeżdżają tam, gdzie jest ciepło a pogoda - gwarantowana. Od lat dużym zainteresowaniem cieszą się wyspy greckie. Modna jest Kreta, szczególnie lubiana przez rodziny z małymi dziećmi, Rodos a w tym roku Thassos. W zimie też coraz chętniej korzystamy z uroków ciepłego morza i plaży wyjeżdżając do Egiptu, na Wyspy Kanaryjskie lub w dalsze zakątki świata. Jeśli chodzi o narciarzy, to najchętniej Polacy wybierają Austrię lub Włochy, jako miejsce swoich zimowych ferii.
Zobacz również:
Podróże Polaków
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

