Semax inwestuje za granicą
Semax otworzył salony odzieżowe marek Deep i Hot Oil w Moskwie. Firma przeznaczy w tym roku 2 mln złotych na zagraniczne inwestycje.
Dla marki Deep to drugi sklep w stolicy Rosji. Salon Hot Oila jest natomiast pierwszym zagranicznym punktem handlowym marki działającym na zasadzie umowy franczyzowej.
- Jest tu dużo bogatych ludzi. Bardzo szybko kształtuje się też klasa średnia- ocenia potencjał moskiewskiego rynku Jacek Czarnowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Semax.
W Rosji prognozowany jest najszybszy w Europie przyrost powierzchni handlowych (źródło: Cushman & Wakefield). To oznacza, że wciąż rośnie popyt na dobra konsumpcyjne, w tym także na odzież.
Firma zapowiada otwarcie kolejnych salonów swoich marek. I tak Deep w sierpniu pojawi się w Ałma Acie w Kazachstanie, a we wrześniu otworzy swój pierwszy punkt w Czechach, w Pradze. Hot Oil rozpoczął swoją tegoroczną ekspansję właśnie w stolicy Czech. W najbliższych dniach salon HO powstanie w Czeskich Budziejowicach.
W przyszłości Deep i Hot Oil będą rozwijały się za granicą częściej wspomagając się franczyzą, niż otwieraniem sklepów własnych. Dotyczy to w szczególności ekspansji na kraje Unii Europejskiej, gdzie istnieje wysoka świadomość na temat franczyzy. Jacek Czarnowski docenia znaczenie tej metody ekspansji:
- Franczyza pozwala szybko i niewielkim kosztem rozwinąć sieć sprzedaży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć wykorzystywać tą formę ekspansji także poza granicami kraju. U naszych wschodnich sąsiadów będziemy jednak stosować różne mutacje działań partnerskich. Nie będzie to klasyczna franczyza, lecz koncepcja bardzo do niej zbliżona - informuje.
Deep jest marką odzieży typu casual. Jej grupę docelową stanowią osoby aktywne w wieku od 20 do 29 roku życia. Deep istnieje na rynku od 1992 roku i obecnie jest najlepiej sprzedającą się marką poznańskiej firmy Semax. W tej chwili sieć sprzedaży liczy 7 salonów firmowych i 42 sklepy franczyzowe. W planach na bieżący rok jest otworzenie jeszcze 3 sklepów firmowych i około 20 franczyzowych.
Hot Oil na rynku pojawił się w 2002 r. Jest marką adresowaną do dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Sieć w tym roku powiększy się niemal dwukrotnie. Właściciele otworzą 2 salony firmowe i 19 franczyzowych. W tej chwili do Hot Oila należą 3 sklepy firmowe i 11 partnerskich.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...