Mniej sieci więcej sklepów

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że analitycy pytani przez PAP określili czas intensywnego rozwoju rynku supermarketów i hipermarketów na jeszcze dwa lata, a ich ekspansji nie da się powstrzymać. Na takie placówki jest nadal zapotrzebowanie. Niewykluczone jest jednak wcześniejsze spowolnienie tego trendu, które można być wywołane przez nasycenie rynku oraz obowiązującą od marca nowelizację o zagospodarowaniu przestrzennym. W myśl nowych przepisów to gmina podejmuje decyzje o wydaniu zgody na budowę obiektów wielkopowierzchniowych i jeśli będzie uważała, że taki punkt sprzedaży źle wpłynie na np. lokalny handel, zatrudnienie, transport – to takiego pozwolenia może nie wydać.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora biura Polskiej organizacji Handlu i Dystrybucji, w tym roku supermarkety i hipermarkety będą miały ok. 28 proc. handlu detalicznego. – Do końca roku może on sięgnąć nawet 30 proc. – stwierdził Andrzej Faliński. Docelowy poziom nasycenie polskiego rynku to około 1000 supermarketów (średnia powierzchnia sklepu 2-3 tys. mkw.) i ok. 160-180 hipermarketów (obiekty o powierzchni 5-7 tys. mkw.) – szacują analitycy. Obecnie jest w Polsce ok. 70-80 hipermarketów i ok. 250-300 supermarketów. Ponadto na rynku nastąpi niedługo konsolidacja kapitału i z obecnych 12 sieci handlowych zostaną najwyżej cztery lub pięć.

Więcej: Prawo i Gospodarka, 4 kwietnia 2001, s. 3

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €