L’Oreal kupuje sobie sieć

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Zgodnie z zapowiedziami, producent skłonny jest zapłacić 652 miliony funtów za przejęcie sieci. Na razie udało mu się zdobyć 10,49 proc. udziałów, ale dzięki obietnicom akcjonariuszy i opcjom na nabycie większej liczby akcji, ma już ponoć zapewnionych 53,1 proc. udziałów. Gdy na przełomie lutego i marca pojawiły się informacje o możliwości takiej transakcji, przyjęto ją ze zdziwieniem, ale słowa szefa koncernu zostały przez branżę potraktowane poważnie. Pomysł zakupienia sieci handlującej kosmetykami to jedna z możliwych strategii, jakie zarząd L’Oreala zamierza realizować, by podnieść wartość przedsiębiorstwa w oczach akcjonariuszy spółki. Informacja wywołała zaskoczenie, wizerunek brytyjskiej sieci nie pasuje bowiem do działalności gigantycznego organizmu, jakim jest międzynarodowy koncern. The Body Shop, pierwotnie prywatna firma rodzinna, pozostaje dziś w rękach wielu właścicieli, a największy pakiet udziałów należący do jednego ze współzałożycieli sieci wynosi zaledwie 23 proc. Obchodząca w tym roku swoje 30-lecie sieć znana jest ze sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji ciała i włosów, które produkowane są wyłącznie z naturalnych składników i nie były testowane na zwierzętach. Ta nieobecna w Polsce sieć jest dość znana nie tylko w Europie, ale i na świecie: jej sklepy działają nie tylko w rodzimej Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale też w ponad 20 innych krajach Europy, USA, Kanadzie, Japonii, Korei, Australii – łącznie w 50, nieraz bardzo egzotycznych, państwach całego świata. Oprócz placówek będących własnością firmy funkcjonują również sklepy we franczyzie, które przynoszą około jednej trzeciej całkowitych obrotów sieci. W naszym regionie Body Shopy działają na Litwie, Łotwie i w Estonii, a także w Rumunii. Więcej: "Wiadomości Handlowe", kwiecień 2006 r.

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €