Polka na zakupach
Szukają dobrych okazji na promocjach i nie lubią niepotrzebnie przepłacać za markę. To jedna z cech wspólnych dla połowy Polek - niezależnie od miejsca zamieszkania i wysokości zarobków.
Firma Acxiom Polska sprawdziła czy na styl życia i zachowania zakupowe kobiet wpływa miejsce zamieszkania. Przyjrzała się Warszawiankom, Krakowiankom, Poznaniankom, Wrocławiankom oraz mieszkankom Trójmiasta.
Z przygotowanej przez firmę badawczą analizy wynika, że kobiety przedsiębiorcze, a więc określające swój status zawodowy jako właścicielki prywatnych firm, to przede wszystkim Poznanianki (6% mieszkanek) oraz Warszawianki (5% mieszkanek). Liczby pokazują, że najwyższy odsetek pań na stanowiskach kierowniczych, dyrektorskich i uprawiających wolne zawody znajduje się we Wrocławiu (11% kobiet tam zamieszkałych) oraz Poznaniu (ponad 9%). Najwyższymi zarobkami mogą pochwalić się jednakże mieszkanki stolicy – dochody powyżej 4 tys. zł netto zadeklarowało 8% Warszawianek. Na drugim miejscu znalazły się Poznanianki, których ponad 6% zarabia więcej niż 4 tys. zł. Za to największe zakupy robią Krakowianki oraz mieszkanki Trójmiasta – 14% tych pań przeznacza więcej niż 250 zł na tygodniowe wydatki.
Wcale nie takie rozrzutne
Polki szukają dobrych okazji na promocjach i wyprzedażach (47% wszystkich pań), uważnie porównują ceny różnych producentów zanim zdecydują się na zakup (55% wskazań), nie lubią niepotrzebnie przepłacać za markę (50% odpowiedzi), a niskie ceny są najlepszym magnesem przyciągającym je do określonego sklepu (53%).
Zadowolą nawet małe, ale gustowne dodatki
W Warszawie i Poznaniu mieszka lub przebywa najwięcej miłośniczek nowości i pań podążających za najnowszymi trendami – deklarację, iż „są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość” złożyło po 25% mieszkanek tych miast. Aktywne zawodowo Polki, zamieszkałe w miastach jako środek lokomocji i narzędzie pracy, preferują samochody małe, ale pasujące do sowich użytkowniczek. Wśród najczęściej wybieranych przez nie modeli znalazły się Renault Clio (28% respondentek), Peugeot 206 (16%), Nissan Micra (10%)oraz Toyota Yaris i Suzuki Swift (po 9% odpowiedzi).
Featured franchises
No featured franchises
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Mistrz Piekarz rusza w Polskę
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie...
Franczyza bankowa w praktyce
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia...
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy...