Array ( [article] => Array ( [pid] => 47179 [country] => pl [article_id] => 2772 [article_date] => 2006-02-27 [articletype_id] => 1 [article_title] => Polak do banku przywiązany [article_intro] => BPH, BZ WBK, Fortis Bank oraz LG Petro Bank są ulubionymi bankami kadry menedżerskiej – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Axciom Polska. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 14 [img_photo_description] => [secret] => scrtk602931d42eed89c045f4ca911a991f01 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => finanse i bankowość [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => polak-banku-przywiazany [article_title_striped] => Polak do banku przywiązany [dir] => article [article_text_photo] =>

W tego typu bankach trzymają swoje fundusze dyrektorzy, kierownicy i menedżerowie (poza segmentem banków internetowych). Rolnicy preferują Bank Pocztowy, Bank Spółdzielczy oraz BGŻ, a pracownicy biurowi Pekao S.A lub segment banków: BPH, BZ WBK, Fortis Bank oraz LG Petro Bank. Ulubionymi instytucjami finansowymi nauczycieli są banki PKO BP oraz Pekao SA.

Jesteśmy tradycjonalistami

Właściciele punktów finansowych powinni wziąć pod uwagę obowiązujące trendy konsumenckie. Z deklaracji konsumentów, którzy wypełnili Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług Acxiom Polska wynika, że w sprawach dotyczących korzystania z usług bankowych jesteśmy z zasady tradycjonalistami i trudno nas namówić do zmian. Zmianę banku, w którym znajduje się najczęściej używane przez statystycznego Polaka konto osobiste, planuje zaledwie 7% konsumentów. Jednocześnie ponad połowa respondentów przyznała, że o wyborze banku prowadzącego ich konta osobiste w dużym lub bardzo dużym stopniu zadecydowało przyzwyczajenie. Do najistotniejszych czynników, które brali pod uwagę zakładając konta, konsumenci wymieniali godną zaufania markę instytucji (82% wskazań), dogodną lokalizację placówek (77%) oraz lokalizację oddziału blisko miejsca zamieszkania i dużą liczbę bankomatów (po 75% wskazań). Nowoczesne produkty czy możliwość korzystania z oferty banku za pomocą internetu okazały się być mniej ważnymi aspektami, wymienianymi przez nieco więcej niż 40% respondentów.

Popularne - wirtualne

Najwięcej zainteresowanych zmianą banku znajduje się w wieku 40-59 lat – są to częściej kobiety (65%) oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym (81%). Najliczniejszą grupą młodych klientów, osób w wieku 18-29 lat, może się natomiast pochwalić segment banków internetowych. W bankach tych znajdziemy też najwięcej studentów i uczniów, którzy zakładają w nich swoje pierwsze rachunki a także osób mogących pochwalić się najwyższymi dochodami (powyżej 7000 zł netto). Osoby po 50-tce szczególnie chętnie powierzają swoje pieniądze SKOK-om, w których stanowią ponad 50% wszystkich klientów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 164 [author_pid] => 971 [author_name] => Aneta Wieczorek-Hodyra [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>

Aneta Wieczorek jest związana z PROFIT system od 2006 roku. Dziennikarka miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING oraz portalu Franchising.pl.

Jest absolwentką socjologii na wydziale ekonomiczno-socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego i stypendystką wydziału nauk społecznych i ekonomicznych University of Macedonia. Ukończyła również studium dziennikarskie i podyplomowe studium PR Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Akademii Nauk.

Zaczynała jako reporter radia Eska i współpracownik Gazety Wyborczej, następnie pracowała jako dziennikarz Dziennika Łódzkiego w wydawnictwie Polskapresse, gdzie specjalizowała się w przygotowaniu artykułów informacyjnych i publicystyce. Współpracowała również z wydawnictwami branżowymi.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 81987 [itemserver_id] => 29482 [img_width] => 100 [img_height] => 133 [path] => 501/8ec/aneta_wieczorekhodyra.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => Aneta Wieczorek, dziennikarz ) [author_name_url] => aneta-wieczorek-hodyra ) ) [link] => /artykul/2772/polak-banku-przywiazany/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [article_date_formated] => 27.02.2006 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => PKO Bank Polski S.A. [id] => 292 [type] => 14 [fr] => 2 [company_franchising] => 2 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 20 [link] => /franczyza/292/pko-bank-polski-s/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 70537 [country_item] => pl [description] => [path] => 724/36a/pko-bank-polski.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 222 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 20067 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204488 [country_item] => pl [description] => [path] => b9d/d71/0904_zebrzydowice_ks._janusza_15_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50782 ) ) ) ) ) )

Polak do banku przywiązany

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W tego typu bankach trzymają swoje fundusze dyrektorzy, kierownicy i menedżerowie (poza segmentem banków internetowych). Rolnicy preferują Bank Pocztowy, Bank Spółdzielczy oraz BGŻ, a pracownicy biurowi Pekao S.A lub segment banków: BPH, BZ WBK, Fortis Bank oraz LG Petro Bank. Ulubionymi instytucjami finansowymi nauczycieli są banki PKO BP oraz Pekao SA.

Jesteśmy tradycjonalistami

Właściciele punktów finansowych powinni wziąć pod uwagę obowiązujące trendy konsumenckie. Z deklaracji konsumentów, którzy wypełnili Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług Acxiom Polska wynika, że w sprawach dotyczących korzystania z usług bankowych jesteśmy z zasady tradycjonalistami i trudno nas namówić do zmian. Zmianę banku, w którym znajduje się najczęściej używane przez statystycznego Polaka konto osobiste, planuje zaledwie 7% konsumentów. Jednocześnie ponad połowa respondentów przyznała, że o wyborze banku prowadzącego ich konta osobiste w dużym lub bardzo dużym stopniu zadecydowało przyzwyczajenie. Do najistotniejszych czynników, które brali pod uwagę zakładając konta, konsumenci wymieniali godną zaufania markę instytucji (82% wskazań), dogodną lokalizację placówek (77%) oraz lokalizację oddziału blisko miejsca zamieszkania i dużą liczbę bankomatów (po 75% wskazań). Nowoczesne produkty czy możliwość korzystania z oferty banku za pomocą internetu okazały się być mniej ważnymi aspektami, wymienianymi przez nieco więcej niż 40% respondentów.

Popularne - wirtualne

Najwięcej zainteresowanych zmianą banku znajduje się w wieku 40-59 lat – są to częściej kobiety (65%) oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym (81%). Najliczniejszą grupą młodych klientów, osób w wieku 18-29 lat, może się natomiast pochwalić segment banków internetowych. W bankach tych znajdziemy też najwięcej studentów i uczniów, którzy zakładają w nich swoje pierwsze rachunki a także osób mogących pochwalić się najwyższymi dochodami (powyżej 7000 zł netto). Osoby po 50-tce szczególnie chętnie powierzają swoje pieniądze SKOK-om, w których stanowią ponad 50% wszystkich klientów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €