Inwazja kawowych sieci
Sieciowe kawiarnie podbijają Polskę. Lokują się w śródmieściach dużych miast. Bez nich nie obejdzie się już żadne nowe centrum handlowe.
W Polsce jest ponad 100 kawiarni sieciowych - wynika z opracowania Agencji Dziennikarskiej Raport. Obok tradycyjnych sieci jak Coffeeheaven, Pożegnanie z Afryką, Daily Cafe, Mercer's Gourment Coffee, Coffee Time - powstają też kawiarnie promujące marki największych producentów kawy, jak Tchibo, Nescafe czy Segafredo. Wielu spodziewa się rychłego wejścia do Polski dużych zagranicznych sieci, jak amerykański Starbucks (prawie 11 tysięcy kawiarni na świecie) czy brytyjskiej Cafe Nero.
- Z czasem na rynku pozostanie kilka dużych sieci, działających głównie w centrach handlowych - powiedział "Rzeczpospolitej" Wojciech Kamiński z Tchibo. Według niego roczne obroty rynku kawiarni sieciowych w Polsce szacowane są na 500 - 700 mln złotych.
Starbucks w Polsce
Konkurenci największej z kawowych sieci Coffeeheaven uważają, że firma ta rozwijana jest w Polsce pod przejęcie przez Starbucks. Amerykański gigant ogłosił, że zamierza w tym roku otworzyć na świecie 1800 nowych kawiarni.
- Coffeeheaven nigdy nie była rozwijana pod przejęcie przez kogokolwiek - zaprzecza Richard Worthington, prezes Coffeeheaven Internatinal. - Jesteśmy niezależną spółka publiczną i taką chcemy pozostać. W Wielkiej Brytanii jest kilka dużych sieci barów kawowych i nie widzę powodu, dlaczego nie miałoby być tak również w Europie Środkowej.
Jego zdaniem jest mało prawdopodobne, by jakiś właściciel barów kawowych był zainteresowany przejęciem Coffeeheaven. Podkreśla, że jeżeli duża sieć miałaby kupować Coffeeheaven, to pierwsza rzecz, jaką zrobiliby jej właściciele, to zmiana nazwy na własną.
- Wartość rynkowa naszej firmy to prawie 21 mln funtów i w dużej mierze wynika ona z wartości marki. Dlaczego inna sieć miałaby płacić taki ogromny bonus? To byłoby nierentowne - argumentuje Worthington.
Jakie plany ma Starbucks?
- Nadal jesteśmy na etapie badania rynku. Nie mamy planów wejścia do Polski w najbliższym czasie - powiedział "Rzeczpospolitej" T. May Kulthol, rzecznik Starbucks. Wyjaśnia, że faza badania rynku może trwać długo. Firma ze Seattle najpierw starannie szuka właściwego lokalnego partnera, który pomoże jej rozwinąć jej markę.
Będziemy gonili Zachód
Do niedawna największym konkurentem Coffeeheaven w Polsce była sieć Tchibo, z 18 kawiarniami. W ubiegłym roku Tchibo rozpoczęło nowy rodzaj działalności. W części kawiarni, na razie trzech, niemiecki koncern nie tylko oferuje swoją kawę, ale sprzedaje własne tematyczne kolekcje, np. ubrania i sprzęt do sportów zimowych, artykuły do dekoracji wnętrz, akcesoria kuchenne. Jeżeli nowa koncepcja sieci Tchibo spodoba się Polakom, firma zapowiada otwieranie kolejnych takich punktów.
Więcej: Aleksandra Biały, Rzeczpospolita, 23 lutego 2006 r.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej