Inwestują w firmę i w siebie
Polski przedsiębiorca zakłada biznes po trzydziestce, kupuje wódkę oraz wino i wygrzewa się w saunie.
Firma Acxiom Polska sprawdziła w kim drzemie największa przedsiębiorczość. Z przygotowanej przez firmę badawczą analizy profili osób prowadzących własną firmę wynika, że własny biznes najczęściej otwierają osoby będące już po 30-tce. Co więcej, wraz z wiekiem (aż do 59 lat) odsetek przedsiębiorców rośnie. Łącznie w przedziale wiekowym od 30 do 59 lat znajduje się ponad 74% właścicieli prywatnych firm.
Mężczyźni – trochę bardziej przedsiębiorczy
Na przejście „na swoje” częściej decydują się mężczyźni (57%), osoby z wykształceniem średnim i wyższym (89%), zamieszkali w miastach o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy (44%). Warto jednocześnie zauważyć, że spora liczba właścicieli prywatnych biznesów (prawie jedna trzecia) zamieszkuje w miejscowościach, których liczba mieszkańców nie przekracza 50 tys. osób. W przeważającej większości prowadzone interesy to niewielkie, kilkuosobowe przedsięwzięcia. 64% badanych właścicieli firm zadeklarowało jednoosobową działalność, a 26% z nich zatrudnia nie więcej niż 5 pracowników.
Przywileje biznesmena
Nie dziwi fakt, że biznesmenom powodzi się lepiej niż przeciętnemu Polakowi – dochód netto gospodarstwa domowego jednej trzeciej z nich jest wyższy niż 3 tys. zł. Dużo częściej i do bardziej egzotycznych miejsc podróżują – tylko 19% z nich spędza urlop w domu. Zwykle korzystają z prywatnej opieki medycznej, choć większość z nich, bo aż 67% stara się to robić sporadycznie. A na tygodniowe wydatki na zakupy, 46% badanych przedsiębiorców przeznacza więcej niż 200 zł. Zakupy robią w sklepach, które przede wszystkim znajdują się blisko ich miejsca zamieszkania, oferują szeroki asortyment i są otwarte w dogodnych godzinach.
Odrobina przyjemności...
Polscy przedsiębiorcy chętnie wypróbowują różne nowinki pojawiające się na sklepowych półkach, a jeśli chodzi o alkohole – kupują ochoczo niemalże wszystkie gatunki, choć najczęściej jest to wódka (Bols, Finlandia, Smirnoff) oraz wino. Niemal wszyscy (85%) korzystają z internetu – najczęściej w domu (poprzez stałe łącze) oraz w siedzibie firmy. Używają sieci przede wszystkim do celów związanych z wykonywaną pracą (55%), obsługą poczty e-mail (52%), przeglądaniem aktualnych wiadomości (50%) oraz edukacji (45%).
Interesują się sportem i dbają o piękny wygląd – jedna czwarta odwiedza gabinety kosmetyczne i solaria, a ponad 14% przedsiębiorców ćwiczy w salonach fitness lub na siłowniach oraz wygrzewa się w saunach.
Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


