USA: Szybki wzrost we franchisingu
27 ranking największych amerykańskich systemów magazynu Entrepreneur pokazuje, że 2005 rok był bardzo łaskawy dla franchisingu w USA.
Według magazynu pierwsza pięćsetka systemów osiągnęła w 2005 roku sprzedaż rzędu 134 miliardów dolarów. Od 2004 roku liczba jednostek franczyzowych w Stanach wzrosła o 11 proc. – niemal trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.
Według magazynu Entrepreneur ten wzrost daje franczyzie wiodącą rolę w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w USA. Siłą napędową amerykańskiej franczyzy są zarówno ludzie młodzi, jak i starsze pokolenie. Ci pierwsi, według magazynu, są najczęściej pracownikami korporacji i dzięki franczyzie realizują swoje biznesowe marzenia, ci drudzy nie czują się jeszcze na tyle starzy, by odchodzić na emeryturę. Wzrost liczby systemów Entrepreneur uzasadnia popularnością franchisingu wśród doświadczonych przedsiębiorców jako szansy na rozwój ich firm. W USA powstaje też wiele systemów niszowych mających wypełnić rynkowe luki.
Liderem rankingu Entrepreneur’a został Subway. W pierwszej dziesiątce znalazły się też Curves (sieć klubów fitness), sklepy 7-Eleven oraz UPS Store.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


