USA: Szybki wzrost we franchisingu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Według magazynu pierwsza pięćsetka systemów osiągnęła w 2005 roku sprzedaż rzędu 134 miliardów dolarów. Od 2004 roku liczba jednostek franczyzowych w Stanach wzrosła o 11 proc. – niemal trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.

Według magazynu Entrepreneur ten wzrost daje franczyzie wiodącą rolę w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w USA. Siłą napędową amerykańskiej franczyzy są zarówno ludzie młodzi, jak i starsze pokolenie. Ci pierwsi, według magazynu, są najczęściej pracownikami korporacji i dzięki franczyzie realizują swoje biznesowe marzenia, ci drudzy nie czują się jeszcze na tyle starzy, by odchodzić na emeryturę. Wzrost liczby systemów Entrepreneur uzasadnia popularnością franchisingu wśród doświadczonych przedsiębiorców jako szansy na rozwój ich firm. W USA powstaje też wiele systemów niszowych mających wypełnić rynkowe luki.

Liderem rankingu Entrepreneur’a został Subway. W pierwszej dziesiątce znalazły się też Curves (sieć klubów fitness), sklepy 7-Eleven oraz UPS Store.

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €