Value meal powraca

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Sieci barów szybkiej obsługi, które prowadzą obecnie wojnę cenową, starają się przypomnieć swoim klientom, że w ich lokalach znajdą mnóstwo jedzenia za niewielkie pieniądze. Burger King kończy właśnie fazę testową złożonego z kilku elementów menu za 1 dolara, w Taco Bell zestaw można kupić już za 99 centów. Branżowi analitycy są sceptyczni wobec takiej strategii, twierdząc, że długoterminowe utrzymywanie cen grozi spadkiem zysków, nawet przy zwiększonych obrotach. Jednak koncerny tłumaczą swoją politykę poszerzaniem rynku, bowiem wszystkie sieci, poza tanimi posiłkami, mają w ofercie produkty premium, adresowane do klientów z nieco grubszym portfelem. Dla tej drugiej grupy ważniejsze od ceny są jakość produktu oraz poręczność.

Niektórzy obserwatorzy rynku twierdzą, że fast foodowe koncerny mogą sobie pozwolić na powrót do idei taniego menu, po tym jak odzyskały część klientów segmentu premium (w ciągu kilku ostatnich lat prowadziły ostrą walkę z konceptami typu casual). Teraz utrzymując w ofercie produkty premium będą walczyć między sobą o mniej zamożnych klientów.

Źródło: Detroit FREE PRESS

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €