Stacje Slovnaftu pod młotek

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

MOL, który jest większościowym akcjonariuszem słowackiej spółki paliwowej Slovnaft, chce się pozbyć części jej stacji. Chodzi o to, żeby marka Slovnaft stała się najlepszym znakiem firmowym na Słowacji. Dlatego starsze i położone w gorszych miejscach placówki mają być zamknięte lub sprzedane.

Slovnaft ma teraz 261 stacji na Słowacji i nieco ponad 40 w Czechach. Ile z nich pójdzie pod młotek, nie wiadomo.

O powiększeniu sieci detalicznej w Czechach od dawna myśli Orlen. Płocki koncern po zakupie czeskiego Unipetrolu przejął także kontrolę nad największą na tamtejszym rynku siecią detaliczną należącą do spółki Benzina. Sieć liczy dziś nieco ponad 300 placówek i ma 11-12 proc. rynku. Kilka tygodni temu Orlen zadeklarował, że w ciągu trzech najbliższych lat chiałby osiągnąć 15-proc. udział w czeskim rynku detalicznym.

Więcej: Bartłomiej Mayer, "Parkiet" 1 grudnia 2005 r.

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €