200 stacji chce secesji

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Już niedługo sieć 1922 stacji paliw PKN Orlen ma się podzielić na dwie grupy: premium o wyższym standardzie oraz ekonomiczną pod logo Bliska. Do obu trafią obiekty mające obecnie logo Orlenu i Petrochemii Płock. Problem w tym, że w nowej strukturze zabraknie miejsca dla ponad 200 placówek działających w niebieskich barwach tej drugiej.

Wtedy ich właściciele mogliby zacząć szukać nowych partnerów, zwracając się np. do Lotosu, BP czy Shella.

Lista pretensji…

Janusz Tatarski, prezes Krajowego Związku Stowarzyszeń Właścicieli Stacji Patronackich PKN Orlen podkreśla, że chętnie zmieniliby barwy m.in. dlatego, że kupują paliwo o 50-60 zł/t powyżej cen rynkowych.

Dodaje, że koncern już od kilku lat nic nie robi dla sieci niebieskiej, nie przestrzegając tym samym umowy.

…i nadzieja na zgodę

Orlen nie chce zgodzić się na żądania związku, dlatego że boi się gwałtownego spadku sprzedaży w wyniku wcześniejszego rozwiązania umów, które mają obowiązywać do 2009 r. Związek twierdzi, że obawy są przesadzone.

Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu 25 listopada 2005 r.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €