Eskalacja

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Nie było jeszcze na polskim rynku radiowym takiej sytuacji, żeby sieć radiowa w ciągu pół roku zwiększyła swój stan posiadania o dziewięć rozgłośni. Po raz pierwszy zdarzyło się to w tym roku - tyle właśnie stacji dołączyło od stycznia do sieci Radia Eska SA, dzięki czemu pod tą nazwą nadaje już 31 rozgłośni. Esce udało się to dzięki franczyzie.
Pomysłodawcą wiązania ze sobą stacji za pomocą umów franczyzowych był Leszek Kozioł, prezes Radia Eska. Do dziś na identycznej zasadzie funkcjonuje tylko krakowskie radio RMF Maxxx. Były i są nadal plany zorganizowania w taki sposób całej sieci Radia Plus lub jej części, ale na razie nie podpisano żadnej umowy franczyzowej.

Franczyza to sposób Eski na inwestycje bez inwestowania. Bez zakupów sieć powiększyła się o kolejne rozgłośnie. Przeważnie nadają one w miastach poniżej 200 tys. mieszkańców i dysponują nadajnikami obejmującymi niewielki obszar (zazwyczaj powiatu).
- Taką przyjęliśmy strategię: franczyza jest ofertą dla stacji, które działają na rynkach o małym potencjale reklamowym, na których nie działa inna Eska i nie planujemy tam własnych inwestycji - powiedział miesięcznikowi "Press" Leszek Kozioł, prezes Radia Eska.

Więcej: Marcin Bobiński, "Press", wrzesień 2005r.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €