Lifting Colonela

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Od kilku miesięcy KFC testuje w rodzinnym Louisville (USA) nowy koncept restauracji. Propozycja autorstwa Gregga Dedricka, prezesa KFC skierowana jest głównie do młodzieży. Nowy koncept, to przede wszystkim bardziej nowoczesny wygląd restauracji (wewnątrz i zewnątrz); nowe bardziej modne i „młodzieżowe” menu oraz odmłodzony Colonel – postać z logo firmy.

Zmiany widać już na zewnątrz lokalu – nowy podświetlany kaseton i dłuższa nazwa - po latach ukrywania się za tajemniczym skrótem KFC, firma postanowiła wrócić do korzeni - pełnej nazwy Kentucky Fried Chicken - teraz już można oficjalnie smażyć kurczaki. We wnętrzu restauracji pojawiły się nowoczesne i wygodne meble, a z cyfrowych szaf grających płynie muzyka - R&B w dużych miastach lub „Top 40” na przedmieściach i w miasteczkach.

Najwięcej nowości znalazło się jednak w menu restauracji - między innymi Hot Bowls - kulki z kurczaka, ziemniaków i kukurydzy lub kiełbasy, ryżu i kukurydzy. W przyszłości do menu dołączą brokuły i szpinak. KFC serwuje też skrzydełka o nowym smaku jabłkowym - pikantne oraz łagodne. Deserowe nowości Colonela to ciasto cytrynowe oraz ciasto ze słodkich ziemniaków. Kolejnym ukłonem w stronę młodzieży jest Snacker – promowany już w całych Stanach burger z kurczakiem, za jedyne 99 centów. Jest tani i poręczny - w sam raz dla młodszych konsumentów.

W USA nie brakuje krytyków koncepcji Dedricka, którzy twierdzą, że młodzieżowy wizerunek nie pasuje do tradycyjnego od lat KFC. Tymczasem sprzedaż w nowych lokalach wzrosła o 10 proc. w stosunku do zeszłorocznych wyników. Jeśli koncepcja się przyjmie, KFC wprowadzi zmiany we wszystkich lokalach w USA, potem przyjdzie czas na resztę świata.

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €