Czat z Polską Agencją Finansową
21 września z Czytelnikami portalu rozmawiał Marek Sadowski z Polskiej Agencji Finansowej.
W środę, 21 września o godz. 11.00, odbędzie się spotkanie z Markiem Sadowskim z Polskiej Agencji Finansowej. Prosimy o przesyłanie swoich pytań.
Marek Sadowski: Witam Państwa i proszę o zadawanie pytań.
Dorota: Mam dużo podobnych ofert do wyboru (np. Mieszko, Skarbonka, Eurokasa). Czym się różnicie i dlaczego powinnam przystąpić do was?
Marek Sadowski: Od samego początku wyznaczamy trend. Nie ograniczamy się do przyjmowania opłat. Podążamy za rynkiem, wprowadzamy nowe produkty oraz tworzymy własne: jak błyskawiczny przekaz w 5 minut, tłumaczenia dokumentów zarówno przysięgłe i zwykłe, kredyty.
ździś: Jaki jest rzeczywisty koszt otwarcia agencji, która oferuje całą gamę Waszych usług (i dlaczego tak drogo)?
Marek Sadowski: Jeżeli ma być to punkt finansowy z perspektywą to koszt założenia takiego punktu wynosi ok. 15 tys. zł (to jest całe wyposażenie oraz wizualizacja z zabudową). Natomiast koszt zwykłego punktu jaki dotychczas znamy z marketów to ok. 7 tys. zł, z tym że podaż produktów oraz wizualizacja jest ograniczona.
Dorota: A czym się różnicie od BPH i Dominet Banku?
Marek Sadowski: Nie jesteśmy bankiem, a przez to jesteśmy bardziej elestyczni. Możemy dysponować wszystkimi produktami, które się dobrze sprzedają, a nie tylko tymi, które dany bank ma w ofercie i "trzeba" je sprzedawać.
Marian z Kielc: Jak według Państwa upadłość Grosika wpłynie na rynek pośrednictwa finansowego?
Marek Sadowski: Upadłość Grosika jak i cały ciąg upadłości tzw. singli i małych sieci niewątpliwie ma wpływ na środowisko i dlatego też zamierzamy brać czynny udział przy tworzeniu uregulowań w nowym sejmie. Stanowczo odbiegamy od odbioru naszych punktów przez klienta jako "okienek kasowych". Ten rozdział się już dawno skończył.
wektor: Jak przekonacie Państwo nowych franczyzobiorców, że Wasza sieć nie upadnie tak jak Grosik?
Marek Sadowski: Cieszę się, że padło to pytanie. Pierwszym syndromem słabości sieci jest nieterminowe regulowanie opłat, co wskazuje na podpieranie się, bądź też kredytowanie z pieniędzy klientów. W naszej sieci opłaty są regulowane terminowo. Poza tym mamy sprawny system informatyczny pozwalający kontrolować pracę wszystkich punktów oraz stworzyliśmy Sieciowy Fundusz Gwarancyjny na wypadek nieuczciwości któregokolwiek z partnerów. Tym samym bierzemy odpowiedzialność za swoją sieć. W odróżnieniu od innych sieci posiadamy ubezpieczenie OC kontraktowe do wysokości 1 mln zł na każdy przypadek. Swoją drogą punkty są również ubezpieczane do wysokości obrotów.
barbara: Czy trzeba mieć wykształcenie ekonomiczne, bądź doświadczenie związane z bankowością, żeby prowadzić PAF???
Marek Sadowski: Nie, wszyscy franczyzobiorcy i ich pracownicy przechodzą specjalistyczne szkolenie pod kątem świadczonych usług. Jest to wymuszone specyfiką. Z drugiej strony daje to nam gwarancję, że będą przestrzegane procedury obowiązujące w naszej sieci, a nie wypaczone przeszłymi doświadczeniami.
ŁukMal: Jestem pokrzywdzonym franczyzobiorcą Grosika. Czy po rozwiązaniu umowy będę mógł przyłączyć się do Państwa sieci? Jeśli tak, to jakie koszty będę musiał ponieść? Mam w pełni działający punkt (tzn. od kilku dni już nie). Czy będę musiał tylko zapłacić za nowe logo?
Marek Sadowski: Przede wszyskim współczuję Panu i przykro mi, że taka sytuacja dotknęła Pana. Ponadto skupilibyśmy się nad zaspokojeniem roszeń Pana klientów. Proszę o osobisty kontakt i wspólnie zastanowimy się jak możemy pomóc.
spinka: W których regionach Polski poszukujecie Państwo aktualnie franczyzobiorców?
Marek Sadowski: Jesteśmy zainteresowani całą Polską, ale priorytetem jest Polska północno-zachodnia.
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej