To problem dla całej branży
- mówi o upadłości Grosika Paweł Majewski, dyrektor generalny PF Mieszko.
Jak upadłość sieci Grosik wpłynie na rynek pośrednictwa finansowego?
Z pewnością odbije się to na całej branży. Upadła bowiem duża ogólnopolska sieć, licząca niemal dwieście punktów. Takie przypadki niosą zagrożenie, że klienci przestaną ufać wszystkim pośrednikom finansowym bez względu na jakość oferowanych usług i zabezpieczenia. Grosik jednak nie upadł z dnia na dzień - tak naprawdę upadał już od miesiąca – już wtedy były problemy z terminowością przelewów, pojawiały się też przypadki, że pieniądze nie docierały na rachunek wystawcy i już wtedy się o tym mówiło. Ludzie mimo to wpłacali pieniądze do punktów Grosika, nie zważając na niepokojące sygnały. Jest to bardziej brak świadomości wyboru niż beztroska. Niestety wielu klientów korzystających z usług agencji finansowych nie odróżnia poszczególnych firm, a świadomość marki na tym rynku nie jest jeszcze zjawiskiem powszechnym. Dla wielu ludzi te firmy niczym się nie różnią, nie zwracają więc uwagi, gdzie wpłacają swoje pieniądze.
Czy są jakieś zalety tej sytuacji?
W dłuższej perspektywie tak. Po pierwsze może to doprowadzić do samooczyszczenia się branży. Po drugie jest nadzieja, że doczekamy jakichś regulacji dla tej branży. Nie mówię tu o ograniczeniu dostępu do rynku, a o wymogach, jakie należałoby stawiać przed wszystkimi pośrednikami finansowymi. Na te regulacje trzeba będzie jeszcze poczekać - życie zawsze wyprzedza prawodawstwo. Najpierw pojawiły się samochody, a dopiero potem zaczęto myśleć nad kodeksem drogowym... Podobnie będzie i teraz.
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej