400-600 mln zł na rozwój sieci stacji

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

PKN Orlen zapowiada odzyskanie udziałów w rynku. Lotos chce gonić lidera. Nie jest to jednak łatwe. Zagraniczne koncerny łatwo nie oddają pola. Do ekspansji szykuje się Statoil. Norweski koncern ma w Polsce 228 stacji, a do 2011r. chce mieć 400-450 i osiągnąć 10-12 proc. udział w rynku.

Raz, dwa, trzy

Rozbudowa norweskiej sieci będzie obejmowała cztery różne segmenty stacji. Przede wszystkim liczba stacji firmowych pod marką Statoil ma zwiększyć się o 50 placówek. Obecnie jest ich 173. Norwedzy planują też rozwój stacji samoobsługowych, działających pod marką 1,2,3. Ich liczba ma się powiększyć z 10 do 100-150 placówek.

Spadek po Preemie

W sieci Statoil działa także obecnie 10 stacji franczyzowych. Docelowo ma ich być 100-150. W ich skład mają wejść niezależne stacje, a także część obecnych stacji partnerskich. Sieć tych stacji, licząca 35 obiektów, to spadek po przejętej kilka lat temu sieci Preem. Placówki te nadal działają w barwach szwedzkiego koncernu.

Więcej: Paweł Janas, "Puls Biznesu", 13 września 2005r.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €