Polacy lubią okazje
Firma Okazja wprowadza oryginalną formę sprzedaży przecenionych, ale nowych i markowych ubrań. Tworzy sieć sklepów, w których sprzedaje końcówki kolekcji znanych producentów o 30-40 proc. taniej niż w innych sklepach.
Do tej pory klienci mogli wybierać między zakupami w markowym sklepie z dobrymi jakościowo, ale drogimi ubraniami lub kupnem tanich, ale słabych gatunkowo ciuchów u Chińczyka. Działająca od niespełna dwóch lat sieć wprowadziła nową formę sprzedaży odzieży. Firma handluje końcówkami kolekcji markowych producentów m.in. Levi’s, Gap, Agata’Re, Cora Garwolin. W ofercie sieci znajdują się również kosmetyki Givenchy, Mexx oraz innych znanych marek i galanteria skórzana. Pomysł sprawdził się już na zachodzie, gdzie w ten sposób ubrania sprzedają m.in. sieci T.K.Maxx, Marshalls i Homegoods.
Klientami zagranicznych sieci są przedstawiciele klasy średniej - ta sama grupa nabywców ubiera się w sklepach firmowych. T.K. Maxx, sieć działająca od 1994 roku w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, posiada obecnie 170 sklepów, do końca 2005 roku mają przybyć jeszcze 23. Obroty sieci osiągnęły w 2003 roku 992 miliony dolarów. Wzrost sprzedaży za 2003 rok wyniósł 6%, a zysk sięgnął 59 milionów dolarów.
Okazja, która jest liderem na polskim rynku firm sprzedających końcówki kolekcji markowej odzieży, kontynuuje rozbudowę sieci i poszukuje osób chętnych do współpracy. Firma posiada obecnie 24 sklepy, docelowo planuje otwarcie 50. Obroty firmy w 2004 roku zwiększyły się w stosunku do ubiegłego roku o 100% i wyniosły 3 miliony złotych. Zysk Okazji w 2004 roku to 250 tys. zł.
Całoroczna wyprzedaż
Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wyprzedaż towarów w sklepach z markową odzieżą jest dopuszczalna przez miesiąc dwa razy w roku na koniec sezonu letniego i zimowego. W sklepach Okazja wyprzedaż trwa cały rok. Wszyscy amatorzy przecen nie muszą już wyczekiwać końca sezonu, aby kupić ubrania swojej ulubionej marki po okazyjnej cenie. W tym samym czasie można kupić ubrania z tej samej kolekcji w salonach firmowych i w sklepach Okazja. W sklepach sieci nie ma wszystkich rozmiarów ubrań, ale za to odzież jest tańsza o 30-40 proc. Brak wszystkich rozmiarów jest pewnym ograniczeniem dla klientów, ale każdy znajdzie w Okazji modną, markową odzież w pasującym rozmiarze i w bardzo okazyjnej cenie.
W ofercie znajduje się odzież sportowa, ale również eleganckie kostiumy. Garsonki sprzedawane w warszawskich centrach handlowych takich jak Arkadia czy Promenada w cenie 500 zł, w sieci Okazja kosztują od 100-200 zł. Za spodnie firmy Levi’s klienci zapłacą 98 zł, a t-shirt tylko 38 zł.
Lokalizacja przede wszystkim
Okazja rozwijała sieć sklepów przede wszystkim na terenie województwa mazowieckiego. W Warszawie jest 7 sklepów sieci, jeden przy ulicy Chmielnej. Obecnie firma posiada także po jednym sklepie w Krakowie, Katowicach i Gdańsku. Sieć zamierza otwierać własne i partnerskie sklepy we wszystkich miastach Polski, zamieszkałych przez ponad 100 tys. mieszkańców. Przedstawiciele sieci starannie wybierają lokalizację pod swoje sklepy. Muszą mieścić się one w centrach handlowych lub przy często uczęszczanych ulicach. Powierzchnia sklepu to minimum 45 m2. Franczyzodawca pomaga przyszłym partnerom w poszukiwaniu lokalizacji.
Okazja zamierza rozpocząć sprzedaż odzieży poprzez internet. Klienci detaliczni oraz hurtowi po obejrzeniu na stronie www wybranego modelu np. garsonki czy swetra, będą mogli go zamówić drogą elektroniczną lub przez telefon.
Własna firma to okazja
Osoba, która będzie chciała współpracować z siecią musi liczyć się z inwestycją minimum 20 tys. zł. Suma ta obejmuje zatowarowanie sklepu - koszt 15 tys. zł, a także wydatki związane z dostosowaniem lokalu. Sieć nie pobiera opłaty wstępnej, ani żadnych opłat bieżących.
Okazja nie ma wygórowanych oczekiwań od swoich partnerów. Muszą oni zaopatrywać się wyłącznie w odzież z hurtowni sieci. Wyjątkiem są osoby, które zdecydują się tylko na luźną współpracę z firmą. Wówczas hurtownia Okazji będzie jedną z wielu, w której będą się zaopatrywać w towar.
Info: OkazjaSee in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

New York Pizza Department
Pizzerie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...