Sami swoi
- wypowiedź Jacka Cabaja, dyrektora handlowego Telepizzy
Dlaczego Telepizza Poland zrezygnowała z poszukiwań franczyzobiorców zewnętrznych i skupiła się na rozwoju sieci poprzez oddawanie lokali doświadczonym pracownikom?
Telepizza Poland posiada blisko 40 lokali franczyzowych funkcjonujących od kilku lat. Część z nich prowadzą franczyzobiorcy z zewnątrz, nasi pracownicy. Dzięki temu rozwiązaniu możemy jasno określić różnice w zarządzaniu i podejściu do pracy w lokalu Telepizzy. Franczyzobiorcy zewnętrzni, którzy odnieśli sukces, to przede wszystkim osoby bardzo zaangażowane, na co dzień pracujące w lokalu i posiadające odpowiednie podejście do swoich pracowników. Niestety takich franczyzobiorców jest niewielu. Większość kandydatów oczekuje bardzo szybkiego zwrotu z inwestycji (najlepiej w ciągu jednego lub półtora roku). To niezwykle ambitny plan, zwłaszcza w wypadku kandydata, który nie chce zanadto angażować się w prowadzenie lokalu i woli pozostać biznesmenem-inwestorem. Taki plan staje się wówczas niemożliwy do realizacji. Dodatkowym problemem dla franczyzobiorców zewnętrznych jest kwestia zarządzania ludźmi. Często kandydaci, mimo ogromnego doświadczenia zawodowego, mają problemy z kierowaniem zespołem ludzi i ich motywowaniem.
Na czym polega przewaga franczyzobiorcy wewnętrznego?
Jego autem jest przede wszystkim doskonała znajomość rynku i samej Telepizzy. Ktoś taki doskonale wie, że bez własnego zaangażowania i poświęcenia nie osiągnie sukcesu. Oczywiście równie ważnym elementem jest tu wzajemna, wieloletnia współpraca z pracownikiem. Buduje ona zaufanie, a to w biznesie niezmiernie ważne. Chciałbym jednak wyraźnie podkreślić, że nie możemy jednoznacznie rozgraniczać franczyzobiorca wewnętrzny jest dobry, a franczyzobiorca zewnętrzny - zły. Współpracujemy bowiem z franczyzobiorcami zewnętrznymi, którzy doskonale radzą sobie z biznesem Telepizzy i są profesjonalistami najwyższej rangi. Wszystko jest kwestią odpowiedniego podejścia.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...