Teraz Polska, potem Europa
Utworzenie sieci 160 sklepów w Polsce, wprowadzenie nowej marki i wyjście w region — oto plan przyszłego giełdowego debiutanta.
Od dziś do 31 sierpnia wybrani inwestorzy będą mogli składać zapisy w IDM na niepubliczną emisję akcji Monnari Trade, łódzkiej spółki zajmującej się projektowaniem i dystrybucją ekskluzywnej odzieży damskiej, przeznaczonej dla kobiet preferujących klasyczny styl ubierania. Do wzięcia jest ponad 700 tys. papierów, które przyniosą spółce 4 mln zł. A to dopiero początek zmian kapitałowych w firmie, która niedawno ogłosiła, że zamierza zadebiutować na parkiecie.
Dla mniejszych graczy
Środki z pierwszej emisji giełdowej zostaną przeznaczone na otwarcie nowych sklepów oraz finansowanie bieżącej działalności. Spółka przymierza się także do stworzenia nowego centrum logistycznego.
Spółka nastawia się na rozbudowę sieci w kraju. Obecnie dysponuje 43 sklepami. W tym roku dołoży 13. Do końca 2007 r. ma być ich 77, a w 2011 r. — prawie 160. Rozwój dystrybucji przekłada się na przychody. O ile w okresie styczeń-czerwiec 2004 r. wynosiły one 12,8 mln zł, to za sześć miesięcy bieżącego roku — 17,8 mln zł. Gorzej ma się sprawa z zyskiem netto. O ile po dwóch kwartałach 2004 r. sięgał on 1,3 mln zł, o tyle teraz „tylko” 1,1 mln zł. Jak tłumaczy Marek Banasiak, prezes spółki na zyskach odbijają się wydatki na tworzenie nowych sklepów.
Oprócz rozbudowy sieci spółka poszuka też nowych marek. Tak przecież zrobiło LPP (po Reserved wprowadziło Cropp Town, a teraz ma w zanadrzu nowy projekt), które zyskało zaufanie inwestorów giełdowych. Nie skorzysta za to — przynajmniej na razie — z rozwiązań franczyzowych na dużą skalę.
— Próbowaliśmy, ale brakuje dobrych franczyzobiorców z odpowiednią wiedzą i z kapitałem — twierdzi prezes.
Maszynka do zarabiania
Po Polsce ma przyjść czas na inne rynki regionu. Nie jest to jednak priorytet. Widać to także po wynikach. O ile w 2002 r. eksport dawał 25 proc. wpływów, o tyle obecnie mniej niż 1 proc. Ale i to ma się zmienić.
Jakie rynki zagraniczne będą pierwszym celem Monnari? Eksperci sugerują, że Czechy i Słowacja, gdzie spółka postawiła wcześniej pierwsze kroki.
Więcej: Tadeusz Markiewicz, "Puls Biznesu", 18 sierpnia 2005r.See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...