Nie tylko fast-foody
Dojrzałe gospodarczo rynki coraz częściej dostarczają nam przykładów, że franchising nie musi ograniczać się do handlu i gastronomii. Franczyzobiorca sieci Snappy Auctions jest co prawda pośrednikiem w handlu, ale jego miejscem pracy jest internet.
Transakcje na internetowych aukcjach zawsze były dużo łatwiejsze dla kupującego niż dla sprzedawcy. Towar trzeba przecież wstawić na stronę – opisać produkt, zrobić mu zdjęcie, a potem zapakować i wysłać, nie wspominając już o formalnościach wobec administratora aukcji. Tym, którzy są w stanie ogarnąć całej tej procedury wychodzi naprzeciw nowa sieć Snappy Auctions. Ideą konceptu jest pośrednictwo w internetowych transakcjach na e-Bay, najpopularniejszej w USA aukcji internetowej.
e-Bay w realu
Oferta sieci skierowana jest do wszystkich, którzy chcą sprzedać za pośrednictwem aukcji internetowej cokolwiek o wartości minimum 50 dolarów, ale nie potrafią tego zrobić lub nie mają na to czasu. Procedura jest prosta: klient sieci przynosi swój towar do jednego z punktów i... nic więcej go nie interesuje. Pracownik Snappy Auctions zrobi produktowi zdjęcie, sporządzi opis i wprowadzi go na aukcję. Kiedy towar zostanie zamówiony, Snappy Auctions spakuje go i wyśle, a właściciel otrzyma utarg pomniejszony o marżę, która wynosi od 15 do 35 proc. wartości transakcji.
Sieć wciąga
Przystąpienie do sieci Snappy Auctions to koszt w granicach 44-55 tys. dolarów. Kwota uwzględnia 15 tys. dolarów opłaty franczyzowej, koszt sprzętu komputerowego oraz oprogramowania oraz kapitał na pierwsze dwa miesiące działalności. Co miesiąc franczyzobiorca sieci zobowiązany jest też odprowadzać 4% przychodów ze sprzedaży.
Firma Snappy Auctions powstała w 2003 roku. Obecnie ma 20 franczyzowych sklepów w kilkunastu stanach, ale autorka konceptu Debbie Gordon sprzedała licencję w sumie 78 franczyzobiorcom, którzy będą otwierać sklepy w najbliższych miesiącach. Autorce pomysłu Snappy Auctions nie brakuje optymizmu - planuje w ciągu roku podwoić liczbę jednostek w USA oraz rozpocząć działalność w Japonii i Wielkiej Brytanii.
Źródło: The Tennessean (Nashville)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...