Franczyza rośnie w siłę
Przybywa barów, pubów i restauracji. Większość nowych należy do gastronomicznych sieci franczyzowych. Od początku roku pojawiło się ich kilkanaście.
Od 2-3 lat mamy do czynienia z rozwojem sieci franczyzowych - według danych PROFIT system w 2004 roku było ich 21, o 7 więcej niż rok wcześniej.
- Od początku 2005 roku na rynku pojawiło się kilkanaście nowych sieci franczyzowych, w tym kilka zagranicznych. Dominują fast foody i prosta gastronomia, ale pojawiają się sieci barów oferujących szybkie i typowo polskie potrawy, np. pierogi czy naleśniki. Wielu właścicieli pizzerii także myśli o rozwoju sieci na zasadzie franczyzy - mówi Andrzej Krawczyk, dyrektor działa franchisingu PROFIT system.
Polski rynek gastronomiczny po latach stagnacji znów się rozwija. Przybywa zarówno punktów całorocznych, jak i sezonowych. Według raportu Gfk Polonia w 2004 roku na polskim rynku działało ok. 56 tys. punktów gastronomicznych. Z tego 44 tys. prowadziło sprzedaż całoroczną, a ok. 9-14 tys. sezonową. Wartość rynku wzrosła w 2004 roku aż o ok. 10 proc, ale obroty branży – szacowane na 16,5 mld zł – są niewielkie w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej, takimi jak Francja, Niemcy czy Czechy. W strukturze dominują puby (8,3 tys.), a ponad 12 proc. rynku w Polsce należy do restauracji (6,5 tys., nie licząc 1,1 tys. restauracji hotelowych). Około 10-proc. udział w rynku mają fast foody (ponad 7 tys.), ale największy udział mają duże międzynarodowe sieci: McDonald’s, Pizza Hut/KFC i Telepizza. Szybko rozwijają się także polskie sieci restauracyjne m.in. Pizza Dominium i Mr Hamburger.
Więcej: Anita Skiba, Gazeta Prawna, 10 sierpnia 2005.See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...