Internet w kawiarniach: sukces czy rozczarowanie?
Bolesne rozczarowanie internetem przeżyły już spółki telekomunikacyjne i medialne. Czy przyszła kolej na firmy z branży gastronomicznej? Amerykańskie kawiarnie twierdzą, że tak.
Nierzadko aż 90 proc. wszystkich naszych klientów w danej chwili surfuje w sieci, co istotnie zmienia atmosferę - ubolewała Jen Strongin, współwłaścicielka kawiarni Victrola Coffee & Art w Seattle, na łamach dziennika "Financial Times". Według niej dziesiątki klientów przy stolikach gapiących się w ekrany notebooków i niereagujących na otoczenie robi dziwne wrażenie. Niektórzy stali klienci Strongin nazywają to "efektem zombi". Żeby go uniknąć, Victrola Coffee & Art zaczęła wyłączać dostęp do sieci w weekendy, gdy ruch w kawiarniach jest największy. Reakcja była natychmiastowa: atmosfera się ożywiła, a stoliki już nie są blokowane przez komputery.
Czas pokazał, że kawiarniani internauci wcale nie zwiększają przychodów lokali. - Niektórzy spędzają przy laptopie po sześć, osiem godzin, zamawiając najwyżej jedną kawę - skarżyła się Strongin dziennikarzowi "Financial Times". Co więcej, jeden klient z laptopem potrafi na osiem godzin zająć stolik przeznaczony dla czterech osób, ograniczając w ten sposób ruch i sprzedaż.
Polska gastronomia dopiero zaczyna swój romans z siecią. Poza Coffee Heaven bezprzewodowy internet działa m.in. w Daily Café, Tchibo oraz w barach szybkiej obsługi należących do takich gigantów jak McDonald's i AmRest. Giganci szybkiego żywienia oferują internet wraz z operatorem telefonii komórkowej Era. Na razie hotspoty są w kilkunastu lokalach KFC i Pizza Hut, ale przedstawiciele AmRest deklarują, że docelowo ma ich być ponad 50. McDonald's ma 11 barów z bezprzewodowym dostępem do sieci. Do końca wakacji ich liczba ma się zwiększyć do 50, a do końca roku - do 100.
Więcej: Gazeta Wyborcza, 31.07.2005ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


