Internet w kawiarniach: sukces czy rozczarowanie?
Bolesne rozczarowanie internetem przeżyły już spółki telekomunikacyjne i medialne. Czy przyszła kolej na firmy z branży gastronomicznej? Amerykańskie kawiarnie twierdzą, że tak.
Nierzadko aż 90 proc. wszystkich naszych klientów w danej chwili surfuje w sieci, co istotnie zmienia atmosferę - ubolewała Jen Strongin, współwłaścicielka kawiarni Victrola Coffee & Art w Seattle, na łamach dziennika "Financial Times". Według niej dziesiątki klientów przy stolikach gapiących się w ekrany notebooków i niereagujących na otoczenie robi dziwne wrażenie. Niektórzy stali klienci Strongin nazywają to "efektem zombi". Żeby go uniknąć, Victrola Coffee & Art zaczęła wyłączać dostęp do sieci w weekendy, gdy ruch w kawiarniach jest największy. Reakcja była natychmiastowa: atmosfera się ożywiła, a stoliki już nie są blokowane przez komputery.
Czas pokazał, że kawiarniani internauci wcale nie zwiększają przychodów lokali. - Niektórzy spędzają przy laptopie po sześć, osiem godzin, zamawiając najwyżej jedną kawę - skarżyła się Strongin dziennikarzowi "Financial Times". Co więcej, jeden klient z laptopem potrafi na osiem godzin zająć stolik przeznaczony dla czterech osób, ograniczając w ten sposób ruch i sprzedaż.
Polska gastronomia dopiero zaczyna swój romans z siecią. Poza Coffee Heaven bezprzewodowy internet działa m.in. w Daily Café, Tchibo oraz w barach szybkiej obsługi należących do takich gigantów jak McDonald's i AmRest. Giganci szybkiego żywienia oferują internet wraz z operatorem telefonii komórkowej Era. Na razie hotspoty są w kilkunastu lokalach KFC i Pizza Hut, ale przedstawiciele AmRest deklarują, że docelowo ma ich być ponad 50. McDonald's ma 11 barów z bezprzewodowym dostępem do sieci. Do końca wakacji ich liczba ma się zwiększyć do 50, a do końca roku - do 100.
Więcej: Gazeta Wyborcza, 31.07.2005See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...