Pieniądze leżą na drodze
Stany Zjednoczone to motoryzacyjna potęga. Po amerykańskich drogach jeździ ponad 200 milionów aut - na każdy tysiąc mieszkańców przypada tu 725 samochodów. Nic więc dziwnego, że rynkiem usług motoryzacyjnych już dawno zainteresowała się franczyza.
Obecnie w USA funkcjonuje kilkanaście prężnych systemów franczyzowych oferujących usługi motoryzacyjne – głównie dla biznesu. Standardem są sieci autoryzowanych warsztatów samochodowych, jednak franczyza sięgnęła też po inne, bardziej wyspecjalizowane usługi.
Jednym z najbardziej znanych systemów w branży motoryzacyjnej jest Jiffy Lube, sieć warsztatów specjalizująca się w podstawowych przeglądach i wymianie oleju. Podobne usługi świadczy sieć Oil Butler. Jej franczyzobiocy są jednak wyposażeni w specjalistyczne przyczepy, które pozwalają na realizację wszystkich zleceń u klientów (najczęściej instytucjonalnych).
Bez zarysowań
Po amerykańskich drogach porusza się ponad 120 milionów używanych (ponad 3 letnich) samochodów, a 80 proc z nich wymaga napraw lakierniczych. W tym właśnie specjalizuje się sieć Altracolor. Firma współpracuje na stałe z dealerami nowych samochodów, sieciami wynajmującymi samochody (Hertz, Avis), departamentami zarządzającymi flotą w korporacjach oraz niekiedy sprzedawcami aut używanych. Altracolor usuwa zadrapania, obtarcia i odpryski lakieru oraz likwiduje zmatowienie z karoserii pojazdu. Sieć posiada już 150 franczyzobiorców w 27 stanach. Docelowo firma chce pokryć siecią całe Stany, aby każdemu franczyzobiorcy przypadło minimum 20 dealerów nowych aut.
Dla roztargnionych
Sieć Pop-a-Lock pomaga otwierać samochody, w których w których roztargnieni kierowcy zatrzasnęli kluczyki. Firma powstała w 1991 roku, dziś posiada ponad 2 tysiące zmotoryzowanych techników, działających w 2500 miastach w 36 stanach. Sieć pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – rocznie obsługuje ponad milion klientów. Franczyzobiorcy wydają się być zadowoleni z biznesu, bowiem ponad 70 proc z nich posiada przynajmniej dwie jednostki franczyzowe. W ciągu najbliższych kilku lat Pop-a-Lock chce pokryć siecią całe Stany.
Samochód bardzo indywidualny
Tuning samochodów to specjalność sieci Drive-N-Style. Firma powstała w 2000 roku w Colorado. Klientami sieci są nie tylko osoby prywatne, ale też firmy – najczęściej agencje wynajmujące samochody i dealerzy nowych samochodów, którzy zamawiają tuning na życzenie klienta. Franczyzobiorcy sieci dysponują mobilnymi warsztatami, dzięki którym instalują wszystkie dodatkowe akcesoria u klienta. Montują spoilery, drewniane i aluminiowe okleiny wnętrz, inkrustowane drewnem kierownice, dźwignie zmiany biegów etc.
Inne amerykańskie sieci specjalizują się między innymi w wymianie opon (Bigo Tires), naprawach powypadkowych (Miracle Auto Paintint & Body Repair), dystrybucji systemów audio i samochodowych gadżetów (First Class Auto) oraz wstawianiu szyb (Glass Doctor).
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


