Pieniądze leżą na drodze

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obecnie w USA funkcjonuje kilkanaście prężnych systemów franczyzowych oferujących usługi motoryzacyjne – głównie dla biznesu. Standardem są sieci autoryzowanych warsztatów samochodowych, jednak franczyza sięgnęła też po inne, bardziej wyspecjalizowane usługi.

Jednym z najbardziej znanych systemów w branży motoryzacyjnej jest Jiffy Lube, sieć warsztatów specjalizująca się w podstawowych przeglądach i wymianie oleju. Podobne usługi świadczy sieć Oil Butler. Jej franczyzobiocy są jednak wyposażeni w specjalistyczne przyczepy, które pozwalają na realizację wszystkich zleceń u klientów (najczęściej instytucjonalnych).

Bez zarysowań

Po amerykańskich drogach porusza się ponad 120 milionów używanych (ponad 3 letnich) samochodów, a 80 proc z nich wymaga napraw lakierniczych. W tym właśnie specjalizuje się sieć Altracolor. Firma współpracuje na stałe z dealerami nowych samochodów, sieciami wynajmującymi samochody (Hertz, Avis), departamentami zarządzającymi flotą w korporacjach oraz niekiedy sprzedawcami aut używanych. Altracolor usuwa zadrapania, obtarcia i odpryski lakieru oraz likwiduje zmatowienie z karoserii pojazdu. Sieć posiada już 150 franczyzobiorców w 27 stanach. Docelowo firma chce pokryć siecią całe Stany, aby każdemu franczyzobiorcy przypadło minimum 20 dealerów nowych aut.

Dla roztargnionych

Sieć Pop-a-Lock pomaga otwierać samochody, w których w których roztargnieni kierowcy zatrzasnęli kluczyki. Firma powstała w 1991 roku, dziś posiada ponad 2 tysiące zmotoryzowanych techników, działających w 2500 miastach w 36 stanach. Sieć pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – rocznie obsługuje ponad milion klientów. Franczyzobiorcy wydają się być zadowoleni z biznesu, bowiem ponad 70 proc z nich posiada przynajmniej dwie jednostki franczyzowe. W ciągu najbliższych kilku lat Pop-a-Lock chce pokryć siecią całe Stany.

Samochód bardzo indywidualny

Tuning samochodów to specjalność sieci Drive-N-Style. Firma powstała w 2000 roku w Colorado. Klientami sieci są nie tylko osoby prywatne, ale też firmy – najczęściej agencje wynajmujące samochody i dealerzy nowych samochodów, którzy zamawiają tuning na życzenie klienta. Franczyzobiorcy sieci dysponują mobilnymi warsztatami, dzięki którym instalują wszystkie dodatkowe akcesoria u klienta. Montują spoilery, drewniane i aluminiowe okleiny wnętrz, inkrustowane drewnem kierownice, dźwignie zmiany biegów etc.

Inne amerykańskie sieci specjalizują się między innymi w wymianie opon (Bigo Tires), naprawach powypadkowych (Miracle Auto Paintint & Body Repair), dystrybucji systemów audio i samochodowych gadżetów (First Class Auto) oraz wstawianiu szyb (Glass Doctor).

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €