Zachód to wyzwanie, ale realne
– mówi Michał Ozimek generalny menadżer eksportu i dystrybucji marki Diverse.
Polskie firmy odzieżowe rozpoczęły podbój rynków zagranicznych - głównie środkowoeuropejskich. Czy mamy szanse także na zachodzie kontynentu?
Zdecydowanie tak. Kluczem do sukcesu są tam nowoczesne systemy zarządzania. Te, którymi dziś dysponujemy niczym nie ustępują systemom firm o ugruntowanej pozycji na rynku, takim jak Benetton, Zara czy Ripcurl. Pomysł na markę oraz podejście do partnera w relacjach biznesowych, pozwala nam stawać w szranki z potentatami rynku – firmami Billabong czy Quiksilver. Polskie firmy odzieżowe próbujące swoich sił na zachodzie muszą zaoferować temu rynkowi coś nowego - nie mogą powielać starych wzorców, bo zginą w tłumie i przegrają ze znanymi markami. Taką zasadę wyznaje marka Diverse. Jak dotąd sprawdza się ona znakomicie, o czym świadczy systematyczny wzrost sprzedaży naszych produktów na rynkach zachodnich. Zachód to dla nas wyzwanie, ale i realna perspektywa.
Jakie są zagraniczne doświadczenia marki Diverse? Jakie macie Państwo plany?
Nasza obecność na rynkach zagranicznych systematycznie rośnie. Zawdzięczamy ją głównie aktywności dystrybutorów oraz konsekwentnej obecności na najważniejszych targach europejskich - GDS, Who’s next czy ISPO. Markę Diverse wprowadziliśmy między innymi do Niemiec, Hiszpanii, Grecji i Włoch. Ostatnio otworzyliśmy też sklep w Szwajcarii, gdzie w najbliższym czasie podpiszemy umowę na następną lokalizację. Kolejne sklepy planowane są także w Berlinie i Budapeszcie. Nasze plany to rozwijanie działalności na wszystkich tych rynkach oraz ekspansja na nowe tereny – w pierwszej kolejności będzie to Wielka Brytania i kraje skandynawskie. Rozmowy już trwają.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej