Czy warto wstawić w swoim sklepie czytnik kart?
Ile kosztuje wynajęcie terminalu do obsługi kart kredytowych? Jakie opłaty ponosimy z tytułu transakcji?
Płatność kartą w punkcie usługowym jest możliwa dzięki zainstalowaniu tzw. terminalu POS.
Upraszczając, są dwa rodzaje terminali:
- stacjonarne, innymi słowy obsługiwane przez standardowy kabel telefoniczny;
- mobilne - można je przenosić, bo nie mają kabli. Ten drugi rodzaj przydaje się, szczególnie w restauracjach i firmach kurierskich.
Dlaczego warto zainstalować terminal
Powodów jest kilka. Po pierwsze, w kraju jest już w użyciu ponad 17 mln kart. Po drugie, z przeprowadzonych przez firmę MasterCard badań wynika, że połowa rodzimych handlowców zauważyła po zainstalowaniu terminalu zwiększenie liczby obsługiwanych klientów, co trzeci zaś - większą wartość pojedynczej transakcji.
A dlaczego lepiej się zastanowić
Bo obsługa kosztuje. Opłaty za korzystanie z terminali składają się z dwóch części.
-
Miesięczny koszt dzierżawy terminalu.
Za stacjonarny terminal płaci się 30-50 zł, a przenośny ok. 70 zł. Do tego dochodzi opłata za połączenie z firmą instalująca terminal, czyli tzw. centrum autoryzacyjnym. - Prowizje od każdej transakcji
Sięgają od 1,9 do 4 proc.
Komu się więc opłaca
Z terminali opłaca się korzystać przede wszystkim tym firmom, które mają dużą marżę na sprzedaży. Taką osiągają zazwyczaj sklepy bądź punkty usługowe, które sprzedają rzeczy o większej wartości bądź w większej ilości.
Część przedsiębiorców zabezpiecza się przed wysokimi marżami, wprowadzając tzw. minimalną wysokość transakcji. Innymi słowy, karty akceptowane są od pewnej kwoty sprzedaży, np. w sklepie spożywczym powyżej 10 zł, a u fryzjera powyżej 50 zł.
Jak założyć terminal
Instalowanie terminalu zazwyczaj wygląda tak: potencjalny klient dzwoni do call center firmy rozliczającej i mówi, że chce takie urządzenie zainstalować. Ta wyznacza swego przedstawiciela handlowego, który kontaktuje się z przedsiębiorcą. Później obie strony podpisują umowę. Umowa podpisywana jest zazwyczaj na czas nieokreślony i każda ze stron może ją rozwiązać z miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
Więcej: Piotr Miączyński, "Mój Biznes" dodatek do "Gazety Wyborczej", 12 lipca, 2005 r.See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...