Groszek jest po drodze
- uważa Dariusz Bożek, prezes sieci Groszek.
Groszek to przykład średniego sklepu spożywczego, ale ciągle w kategorii sklepu ulicznego czy osiedlowego. Dlaczego wybraliście taką formę, czy ona sprawdza się wszędzie czy tylko w specyficznych lokalizacjach?
Groszek to sklep dla każdego. Blisko usytuowany, samoobsługowy o powierzchni 80-400 metrów, do którego drogę klient może pokonać pieszo w ciągu kilku minut. Sklep posiada "twarz", czyli sprzedawców znanych z widzenia. Klientami Groszka są osoby, które mieszkają w najbliższej okolicy placówki, kupujący w drodze do pracy i szkoły lub z powrotem. Oferowany konsumentom asortyment jest wystarczająco szeroki do codziennych zakupów. Sklepy Groszek zlokalizowane są zarówno w małych miejscowościach, jak i w bardzo dużych aglomeracjach miejskich typu Warszawa, Kraków i Katowice.
Jak zmienia się rynek spożywczy z perspektywy Groszka?
Zauważalna jest coraz większa współpraca kupców i konsolidacja sklepów. To właściwa droga rozwoju polskiego handlu. Obecnie konsumenci przywiązują dużą uwagę do jakości, sprawności robienia zakupów oraz do miłej obsługi. Coraz więcej kupców zdaje sobie sprawę z konieczności wprowadzania zmian i inwestuje w rozwój własnych firm. Wprowadzane są nowoczesne rozwiązania w aranżacji wnętrza i w dziedzinie informatyzacji. Bariery w rozwoju przedsiębiorczości widać jednakże w obowiązujących przepisach prawnych, często zmieniających się przepisach podatkowych, skomplikowanych procedurach, uciążliwych kontrolach i tylko papierowym obowiązywaniu zasady równości dużych i małych sklepów wobec prawa.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej