Masowa ekspansja za Atlantyk

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że Marriott International Inc., największa amerykańska firma hotelarska, chce w Europie do 2003 r. podwoić liczbę oferowanych przez siebie pokoi hotelowych, do ok. 65 tys. Przedsiębiorstwo otworzy nowe placówki m.in. w Londynie i Berlinie. Na ekspansję w tym regionie może przeznaczyć 100 mln USD rocznie - szacuje Jason Ader, analityk z Bear Stearns. Według niego, Marriott prawdopodobnie będzie starał się też nabyć sieć Le Meridien, której obecnym właścicielem jest Compass Group. Marriott nie chciał komentować tych sugestii.

Ekspansja amerykańskich firm sektora hotelowego po drugiej stronie Atlantyku uzasadniona jest spowolnieniem gospodarczym USA, przez które spadły zyski z działalności na terenie tego kraju. Na podobny krok zdecydował się oprócz Marriotta także Starwood Hotels and Resorts Worldwide Inc. oraz Hilton Hotels Corp. Pod szyldami tych sieci istnieje 20 proc. z 6 mln pokoi hotelowych w Europie, a w USA mają one 80-proc. udział.

Europa stanowi dla nas ogromny potencjał - powiedział gazecie Arne Sorenson, wiceprezes ds. finansowych Marriott International. Dodatkowe 35 tys. pokoi na naszym kontynencie Marriott chce uzskać m.in. remontując istniejące już hotele. Ten amerykański gigant jest właścicielem jedynie kilku hoteli. Resztą zarządza lub sprzedaje ich markę na zasadach franchisingu. W 1990 r. poza USA funkcjonowało dwanaście hoteli Marriott. Ich liczba zaczęła się zwiększać podczas recesji w latach 90., gdy przemysł hotelarski poniósł ogromne straty na skutek słabego popytu.

Więcej: Prawo i Gospodarka, Monika Kruszewska, 7-9 kwietnia 2001, s.4

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €