Operatorzy tworzą Izbę
23 kwietnia 6 firm operatorskich utworzyło Izbę Gospodarczą Przedsiębiorstw Finansowych
Izbę powołało 6 firm: PF Mieszko, Dolnośląska Agencja Finansowa Elixir, Agencja pośrednictwa finansowego Skarbonka, Prosspol, Płatnik, . W sieciach tych operatorów jest zrzeszone kilkanaście procent punktów agencyjnych przyjmujących opłaty.
| Marka | Liczba punktów |
|---|---|
| Agencje PKO BP | 2200 |
| PF Mieszko | 250 |
| Polska Agencja Finansowa | 225 |
| Agencja Finansowa Grosik | 180 |
| Dolnośląska Agencja Finansowa Elixir | 130 |
| 125 | |
| Agencja pośrednictwa finansowego Skarbonka | 120 |
| Prosspol | 100 |
| Płatnik | 85 |
| Eurokasa | 35 |
| Pozostali | 600 |
Żródło: firmy
Najważniejsze jest bezpieczeństwo klientów
Zdaniem założycieli IGPF, rynek został zdominowany przez dwa typy firm:
- Firmy operatorskie, które tworzą sieć punktów kasowych pod ich szyldem, za których działanie biorą odpowiedzialność. Firmy te wypracowały procedury, które mają zapewnić bezpieczeństwo klientów.
- Firmy szkoleniowe, które sprzedają oprogramowanie i pomysł jak prowadzić punkt przyjmowania opłat. Nie biorą one odpowiedzialności za późniejszą obsługę klientów.
Część punktów przyjmowania opłat, które powstały w wyniku działania firm szkoleniowych nie radzi sobie na rynku, a nawet media donoszą o malwersacjach przez nich dokonywanych.
Założyciele izby uważają, że takie przypadki zmniejszają zaufanie do całej branży. Dlatego zdecydowały się powołać IGPF, która będzie dbała o jak najwyższy standard działania punktów należących do sieci jej członków. Firmy operatorskie przystępując do izby muszą się zgodzić na nadrzędność organów IGPF, muszą wdrożyć i zezwolić na funkcjonowanie mechanizmów kontrolnych, które będą zabezpieczały interesy ich agentów i klientów. Założyciele izby planują także powołać fundusz gwarancyjny, z którego będzie można realizować płatności w przypadku kłopotów jednego z jej członków.
- Wierzymy, że działalność Izby Gospodarczej Przedsiębiorstw Finansowych doprowadzi do zwiększenia bezpieczeństwa klientów korzystających z usług takich placówek i jednocześnie zapewni poczucie bezpieczeństwa oraz równych warunków konkurencji podmiotom gospodarczym, które już zainwestowały bądź zamierzają zainwestować swoje pieniądze w tą formę działalności – uważa Mariusz Kloc z EuroKasy, jeden z inicjatorów powstania IGPF.
Info: IGPF
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


