Poczta kontra pośrednicy
Urzędy pocztowe próbowały zabronić pośrednikom przyjmowania abonamentu za RTV. Interweniowała KRRiT.
Z szacunków Izby Gospodarczej Pośredników Finansowych wynika, że do 2007 r. niezależni pośrednicy przejmą 25 proc. rynku drobnych płatności, co oznacza, że przez ich okienka będzie rozliczanych około 150 mln rachunków rocznie. Tymczasem tylko z tytułu abonamentu na konto telewizji wpływa co roku ponad 500 mln zł. Nic więc dziwnego, że Poczta Polska, przez którą przechodzi większość rozliczeń, protestuje przeciwko pojawieniu się konkurencji.
Nie ustąpili łatwo
- Tylko jednostki Poczty Polskiej i wyznaczone banki mogą przyjmować opłaty abonamentowe RTV na dowodach wpłaty znajdujących się w książeczkach opłat radiofonicznych - wyjaśnia gazecie "Puls Biznesu" Eugeniusz Reducha, zastępca dyrektora Rejonowego Urzędu Poczty w Białymstoku.
Pismo w tej sprawie rozesłał do działających na tamtym rynku firm pośrednictwa finansowego (m.in. Polska Agencja Finansowa, Punkty Finansowe Mieszko), domagając się natychmiastowego zaprzestania przyjmowania wpłat abonamentowych. Jako podstawę prawną podał rozporządzenie ministra łączności.
Rada usprawiedliwia
- Nie zgadzamy się ze stanowiskiem Poczty Polskiej. Wystąpiliśmy do KRRiT o opinię w tej sprawie - mówi Paweł Majewski, dyrektor generalny PF Mieszko, firmy zajmującej się masowymi płatnościami.
Jacek Kuffel, dyrektor departamentu ekonomicznego KRRiT usprawiedliwia urzędy pocztowe, twierdząc, że starają się zabronić pośrednikom pobierania abonamentu, ponieważ niekiedy przyjmują oni inne stawki opłat, źle naliczają odsetki za zwłokę, nieprawidłowo podają dane abonenta.
Więcej: "Puls Biznesu", 18 kwietnia, 2005 r.Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...

